مکس بورس جهش قیمت متانول در بازار هند - مکس بورس

بازار متانول در این هفته روند مبهمی را پشت سر گذاشت و با وجود ثبات قیمت در بازار چین و افت در بازار کره جنونی، این محصول در هند به میزان ملموسی گران شد.

پلاتس: در بازار داخلی چین قیمت متانول در این هفته ۱۰۰ یوان پایین آمدو به ۲۷۹۰ یوان رسید و همین امر نیز به آرام شدن روند معاملات در بازار وارداتی انجامید. در معاملات آتی بازار ژنگژو نیز شاهد تزلزل قیمت این محصول بودیم.

احتمال افزایش عرضه در بازار داخلی به علت برنامه ورود واحد جدید یک میلیون تنی زغال سنگ به متانول شرکت Hualu Hengsheng  به مدار تولید در اواخر سپتامبر یکی از دلایل تزلزل قیمت ها به حساب می آید. با این وجود به علت محدودیت عرضه متانول بازار وارداتی چین به ویژه از سوی خاورمیانه، قیمت در این بازار رودی نزولی را تجربه نکرد.

در جنوب شرق آسیا قیمت متانول روندی افزایشی را در این هفته پشت سرگذاشت. تعداد ملموسی از واحدهای تولید متانول در این منطقه برنامه تعمیر و نگهداری را در آینده نزدیک در دستور کار قرار داده اند  و همین امر نیز احتمال محدودت عرضه افزایش داده است.

در کره جنوبی نیز به علت افت تقاضا در این هفته، شاهد افت قیمت متانول بودیم. در این میان به علت محدودیت عرضه در بازار هند به خصوص از سوی تولید تولیدکنندگان ایرانی، قیمت متانول جهش ملموسی را در هفته اخیر تجربه کرد. تقاضا برای متانول در این بازار در سطح  مناسبی قرار دارد.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس در این هفته در سطح ۳۶۰ دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان ۸ دلار، قیمت ۳۶۹ دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت ۵ دلار پایین آمد و این محصول در سطح ۳۶۰ دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با افزایشی ۴۰ دلاری به ۳۵۰ دلار رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.