مکس بورس خریدهای سنگین حقیقی در نماد «ثاخت» - مکس بورس

بازیگران خرد بورس در معاملات روز سه شنبه نیز به روند خریدهای پرحجم خود ادامه دادند و ۶۰۲ میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود منتقل کردند. در این میان بخش عمده ای از خریدهای صورت گرفته در نماد بين‌المللي ‌توسعه ‌ساختمان بود. به طوریکه خالص خرید حقیقی‌ها در این نماد به ۷۷ میلیارد تومان رسید.

دنیای بورس: در معاملات روز گذشته هر سه حقوقی و سهامدار عمده «ثاخت» به عرضه سهم پرداختند. ولی این عرضه ها نیز مانع از تشکیل صف خرید نشد و در نهایت بازار را با بیش از ۱۴ میلیون سهم انباشت تقاضا ترک کرد. در این میان شركت سرمايه گذاري زرين پرشيا ، شركت صنعتي وبازرگاني غدير و شركت سرمايه گذاري غدير هر کدام ۵۹ میلیون سهم «ثاخت» را فرختند.
نیروکلر نیز همچنان در سبد خرید سهامداران خرد جای داشت و در نهایت جمع آوری سهام مزبور به خالص خرید ۵۴ میلیارد تومانی در آن منتهی شد. در این نماد نیز ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم از سوی شركت سرمايه گذاري توسعه صنعت وتجارت عرضه شد. کشتیرانی نیز با ثبت خالص خرید ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران خرد در بازار دیروز بود. در این میان سهامدار عمده شرکت یعنی سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ۵میلیون سهم را واگذار کرد. این حقوقی مالک ۱۱٫۷ درصدی سهام «حکشتی» است.
فلزی: بررسی جابجایی ها در نمادهای فلزی نشان می دهد که شركت مديريت سرمايه آتيه خواهان به خرید ۱۵۰ هزار سهم مس‌ شهيدباهنر پرداخته است. در همین راستا صندوق سرمايه گذاري مشترك پيشرو نیز ۳ هزار سهم فولاد اميركبيركاشان را خریداری کرد. فولاد كاوه جنوب كيش نیز دیگر نمادی بود که خرید و فروش از سوی سهامدار عمده را تجربه کرد. در حالی ۵۰ هزار سهم از سوی سرمايه گذاري ارشك عرضه شد که ۶۵۰ هزار سهم «کاوه» را مادرتخصصي مالي وسرمايه گذاري سينا خریداری کرد. ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ نیز دیگر نمادی بود که خرید یک میلیون سهم از سوی صباميهن را تجربه کرد. همچنین در این گروه روز گذشته فولاد مبارکه شاهد جابجایی بلوکی ۶۲۸ میلیون و ۶۶۷ هزار سهم (معادل ۰٫۵درصد) بود که این میزان سهم از سوی موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير خریداری شد.
بانکی: در نمادهای بانکی نیز شركت سرمايه گذاري سمند به خریدهای خود در نماد بانک پارسیان ادامه داد و ۵ میلیون سهم دیگر را خریداری کرد. این حقوقی در معاملات روز دوشنبه نیز ۲ میلیون سهم «وپارس» را خریداری کرده بود. در نماد بانک خاورمیانه نیز ۹۰۰ هزار سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري مشترك افق كارگزاري بانك خاورمیانه جمع آوری شد. در نماد بانک صادرات نیز در حالی ۱۰ میلیون سهم از سوی دولت جمهوري اسلامي ايران عرضه شد که ۵۰۰ هزار سهم را صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني سپهرصادرات خریداری کرد.
شیمیایی: در گروه شیمایی نیز سهامدار عمده پديده شيمي قرن به عنوان تازه وارد بازار سهام به عرضه های خود در جهت کاهش صف خرید ادامه داد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم را واگذار کرد. البته در پایان معاملات همچنان صف خرید سنگین ۱۹۵ میلیون سهمی برای «قرن» باقی ماند. این سهم از زمان عرضه اولیه (۳۰ بهمن) تا کنون ۵۴ درصد بازدهی کسب کرده است. در همین راستا گروه پتروشيمي سرمایه گذاری ايرانيان نیز با عرضه ۷ میلیون سهم از سوی شركت مديريت توسعه سرمايه گروه پتروشيمي ايرانيان مواجه شد.
در این گروه پاکسان نیز با عرضه ۳ میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه گذاري بادرآمدثابت اميدانصار و گروه صنعتي پاكشو نیز با عرضه بیش از یک میلیون سهم توسط شركت رستورانهاي زنجيره اي گل فوده روبرو شد. شركت سرمايه گذاري نفت وگازوپتروشيمي تامين نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد پتروشیمی فن آوران به خرید ۲٫۲ میلیون سهم پرداخت. البته این حقوقی روز گذشته ۸ هزار سهم پتروشيمي‌ خارك‌ را نیز خریداری کرد. این در حالی است که صنايع پتروشيمي خليج فارس شاهد عرضه ۲۹ میلیون سهم از سوی شركت ملي صنايع پتروشيمي بود.
خودرویی: در میان نمادهای خودرویی نیز گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو عرضه سهم از سوی دو سهامدار عمده را تجربه کرد. به طوریکه ۲ میلیون سهم از سوی بانك پارسيان و ۲٫۶ میلیون سهم از سوی سرمايه گذاري سمند واگذار شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 288 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.