مکس بورس دانشگاه آکسفورد: واکسن ضدکرونا تا پاییز آماده و عرضه میشود - مکس بورس

در حالی که آمار جدید مربوط به مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران و جهان همچنان نشان از فزونی گرفتن تعداد مبتلایان است که دانشگاه آکسفورد امیدوار به عرضه واکسن کرونا تا سپتامبر است.

به گزارش «دنیای بورس»، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۴۴۷۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تا کنون ۴۳هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۹۳۰ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: از مردم می خواهیم همچنان در خانه بمانند تا بتوانیم در زمان مناسب این اپیدمی را مهار کنیم.

همچنین براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز یکشنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و هفتصد و هشتاد و یک هزار چهارصد و سی و شش نفر رسید. از این تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۸۳ نفر جان باخته و ۴۰۴ هزار و ۶۱۶ نفر بهبود پیدا کرده اند. براساس این گزارش از میان یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۶۰ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۴ درصد آن‌ها یعنی ۵۰ هزار و ۶۲۶ نفر وخیم گزارش شده است.

 

جهانپور تست سریع آنتی بادی کرونا در ایران تولید شد

ایرنا نوشت: کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا بامداد یکشنبه در توئیتر نوشت: با تلاش فناوران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به زودی تست شناسایی آنتی بادی کووید_۱۹ و تست سریع کرونا براساس شناسایی آنتی بادی، در دسترس خواهد بود. این روش های تشخیص سریع، کم هزینه و فراگیر، اجرای مرحله ای فاصله گذاری هوشمند را در هفته های آتی تسهیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه هنوز دارو و واکسن برای درمان و پیشگیری از ابتلا به کرونا و بیماری کووید ۱۹ در دنیا تولید نشده است. بهترین روش برای مهار این اپیدمی که امکان فعالیت اجتماعی و بازگشایی مشاغل را فراهم می کند. همگانی شدن تست سریع کرونا و در دسترس بودن امکان آزمایش وجود آنتی بادی کووید ۱۹ در بدن افراد است.

 

امید دانشگاه آکسفورد به عرضه واکسن کرونا تا سپتامبر

ایندیپندنت در گزارشی نوشت: گروه تحقیق در اکسفورد اعلام کرد که واکسن ضد کرونا تا پاییز آماده و عرضه خواهد شد .

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، روزنامه ایندیپندنت در اینباره نوشت، سارا گیلبرت استاد واکسن شناسی دانشگاه آکسفورد که تیم محققان این دانشگاه را برای ساخت واکسن کرونا هدایت می کند، گفت “هشتاد درصد اطمینان دارد” که واکسنی که تیم او سرگرم ساخت آن است در محافظت کردن از افراد در برابر این بیماری موثر است و این واکسن تا پاییز فراهم می شود. بیشتر کارشناسان گفته اند ۱۸ ماه طول می‌کشد تا واکسن کرونا تولید شود، اما دکتر گیلبرت می‌خواهد این روند سرعت گیرد.

 

ویروس کرونا می تواند حدود چهار متر در هوا پخش می شود

 نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد ، ویروس کرونا می تواند حدود چهار متر در هوا پخش شود که این دو برابر فاصله ای است که در حال حاضر بر اساس دستور العمل های فاصله گذاری اجتماعی به مردم توصیه می شود رعایت کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست گزارش داد ، گروهی از دانشمندان دانشکده علوم پزشکی نظامی پکن در جریان این تحقیقات جدید به بررسی نمونه ها از انتشار ویروس کرونا در هوا و بر روی سطوح در بخش های آی سی یو و مراقبت های درمانی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان هوشن شان در ووهان پرداختند ؛ شهری در استان هابی که نخستین بار شیوع این ویروس در آن جا گزارش شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، پژوهشگران در این تحقیقات خود مشاهده کردند که کف زمین این بخش های درمانی به شدت به ویروس کرونا آلوده است که این امر می تواند ناشی از جریان هوا و جاذبه زمین باشد که موجب می شود این ویروس در کف زمین پخش شود.

بر اساس نتایج این تحقیقات ، بررسی نمونه های گرفته شده از کفش پرسنل پزشکی در بخش آی سی یو نشان می دهد که نیمی از این نمونه ها آلوده به ویروس کرونا هستند. بنا بر این کفش پرسنل بیمارستان ها خود می تواند همانند حامل های برای انتقال این ویروس عمل کند.

این تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد ، بخش های دیگری که به شدت در آنجا آلودگی مشاهده می شود شامل سطوحی نظیر موس رایانه ، دستگیره های درب ها و سطل های زباله هستند.

نشریه آمریکایی هیل با اشاره به نتایج تحقیقات قبلی ام آی تی که نشان می داد ویروس کرونا می تواند بین هفت تا ۱۱ متر در هوا پخش شود ، اعلام کرد که میزان انتشار ویروس کرونا در هوا ، موضوعی بحث انگیز است و دکتر آنتونی فوسی از کارشناسان بیماری های عفونی آمریکا نیز این تحقیقات را گمراه کننده دانست.

تحقیقات اخیر صورت گرفته توسط پزشکان چینی حاکیست علائم مربوط به کارکرد دستگاه عصبی مانند تشنج، اختلال در هوشیاری یا ضایعات عضلانی هم از جمله نشانه‌های کووید ۱۹ هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که علائم اصلی کووید ۱۹ مانند سرفه، تب و خستگی به طور کلی به وضعیت عمومی بیمار مرتبط است، پزشکان چینی دریافتند که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ می‌توانند علائم عصبی هم داشته باشند.

به عبارت دیگر پزشکان دانشگاه علوم و فنآوری هوآژونگ دریافتند، بیماران آلوده به ویروس کرونا می‌توانند با مشکلات مربوط به عملکرد سیستم عصبی هم رو به رو شوند. نتایج مطالعات آن‌ها که نخستین تحقیق در مورد علائم عصبی بیماری از زمان آغاز همه گیری است روز ده آوریل در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

یک سوم افراد مبتلا به کووید ۱۹ از اختلالات عصبی رنج می‌برند. پزشکان پس از بررسی ۲۱۴ بیمار بستری در شهر ووهان که خاستگاه اصلی شیوع همه گیری ویروس کروناست دریافتند که تقریبا نیمی از آن‌ها برابر با ۴۵.۵ درصد بیماران در شرایط وخیم و بیش از یک سوم یعنی ۳۶.۴ درصد همه بیماران از انواع اختلالات عصبی رنج می‌برند.

این مطالعه همچنین خاطر نشان می‌کند که علائم عصبی می‌تواند به سه شکل در میان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بروز کند که عبارتند از علائم مربوط به سیستم عصبی مرکزی (سرگیجه، اختلال هوشیاری یا تشنج)، علائم مربوط به سیستم اعصاب محیطی (اختلال در سیستم چشایی، بویایی و دید) و علائم مربوط به آسیب عضله. این کشف اجازه شناسایی بیماران با خطر بسیار بالا را می‌دهد و بیمارستان‌ها را تشویق می‌کند که به بررسی دقیق‌تر بیماران با علائم عصبی بپردازند.

طبق جمع بندی این مطالعه در زمان شیوع کووید ۱۹، زمانی که در معاینه بیماران علائم عصبی مشاهده می‌شود، پزشکان باید احتمال عفونت به ویروس SARS-CoV-۲ را بدهند تا به این ترتیب از تشخیص دیرهنگام یا اشتباه و از دست رفتن فرصت معالجه بیمار جلوگیری کنند.

 

حراجی‌های بزرگ به فروش آنلاین روی آورده اند

سالن‌های حراجی تعطیل شده اند و کارکنان آن‌ها در قرنطینه به سر می‌برند. از همین رو حراجی‌ها برای ادامه حیات در بازار هنر که به خوبی در برابر بحران کرونا مقاومت می‌کند، ناچارند به شکل جدیدی از فروش روی آورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فروش‌های بزرگ بهاری که هزاران خریدار را از سراسر جهان در لندن، نیویورک یا هنگ کنگ گرد هم می‌آوردند، یکی پس از دیگری از ابتدای ماه مارس به تعویق افتادند و دست کم به طور موقت از فروشی که به طور معمول میلیارد‌ها دلار سود برایشان دارد محروم شدند.

در میان بازیگران اصلی این بخش هیچ فروش فیزیکی عمده‌ای تا پیش از ماه ژوئن برنامه ریزی نشده است. گیلز پپیات مسئول بخش هنر مدرن و معاصر آفریقا در خانه حراج بنهامز انگلیس می‌گوید: ما خدا را برای داشتن حراجی آنلاین شکر می‌کنیم.

چندین سال است که مطابق با دیجیتالی شدن اقتصاد جهان حراجی‌ها هم سرمایه گذاری گسترده در فروش آنلاین را آغاز کرده است. جنیفر زاتورسکی رئیس حراج کریستی آمریکا اعلام کرد در حال حاضر هم حراج‌های غیر فیزیکی تنها راه موجود هستند و حراجی کریستی به عنوان نهاد شماره یک حراجی‌های جهان فروش‌های آنلاین برنامه ریزی شده خود در ماه آوریل و مه را از ۹ مورد به ۲۰ مورد رساند. این تنها آغاز راه است. بازار هنر و مشتریان ما آماده هستند. آن‌ها خواستار این شکل از تعامل و معامله هستند.

با تعطیلی فضا‌های نمایشگاهی بسیاری از حراجی‌ها حالا گالری‌های مجازی خود را با امکان دید ۳۶۰ درجه به خریداران خود عرضه می‌کنند. آن‌ها همچنین با استفاده از واقعیت افزوده می‌توانند یک نقاشی یا مجسمه را در خانه خود به نمایش بگذارند.

نتایج فروش آنلاین دلگرم کننده است. حراجی ساتبیز در اواخر ماه مارس رکورد فروش آنلاین را شکست. روز جمعه خانه حراج جولینز آمریکا یک نسخه خطی اولیه آهنگ بیتلز را به مبلغ ۹۱۰ هزار دلار فروخت که ۵ برابر برآورد‌های اولیه بود.

جاسی پیلکانن مدیر حراج کریستی می‌گوید ما به هیچ وجه شاهد کاهش قیمت یا اشتیاق خریداران نبودیم.

کاترین براون کارشناس اقتصاد هنر در دانشگاه لوفبورو انگلیس هم می‌گوید: واقعیت غم انگیز این است که هنر از فاجعه جان سالم به در می‌برد.

ارائه آثار هنری فقط به صورت آنلاین انقلابی برای خانه‌های حراجی خواهد بود که تاکنون فروش دیجیتال را تنها یک مکمل ساده برای حراجی‌های حضوری می‌دانستند. برای اجناس با ارزش بالا، فروش‌های خصوصی در حال حاضر به تعویق افتاده است. با این حال اکثر فعالان این حوزه می‌دانند که ویروس کرونا پیامد‌های سختی برای بازار هنر و حراجی‌ها دارند.

 

رفتار‌های انسان در شیوع بیماری‌های همه گیر مانند کووید-۱۹، موثر است

شبکه تلویزیونی ان بی سی در برنامه “دوباره فکر کن” به بررسی این موضوع پرداخت: ویروس کرونا به همه جا سرایت کرده است. هر روزنامه ای، هر برنامه رادیویی و هر برنامه خبری تلویزیونی، به آن اختصاص یافته است.

ما زیاد درباره اینکه این ویروس از کجا آمد، چطور سرایت کرد و چطور از خفاش به پانگولین و بعد به انسان سرایت کرد، شنیده ایم. آنچه نمی‌دانیم این است که ما در بروز این وضعیت بسیار مقصریم.

دکتر ایمی ویتور استاد موسسه پاتوژن‌های نوظهور در دانشگاه فلوریدا می‌گوید: ما روز به روز با موارد بیشتر بیماری‌های هم گیر مواجه می‌شویم و این اتفاقی نیست. زیرا ما زیستگاه‌های طبیعی را تخریب کرده ایم و در نتیجه با عوامل بیماری زایی مواجه شده ایم که قبلا با آن‌ها در تماس نبودیم.

هرچند برخی [مانند ترامپ] ممکن است ادعا کنند پیش بینی شیوع کرونا امکان پذیر نبود [و “ما با مشکلی پیش بینی نشده مواجه شدیم”]، طبق بررسی‌های موجود، این کار امکان پذیر بود و ما می‌توانستیم شرایط فعلی را پیش بینی کنیم.

مجله نیچر در نهم اکتبر ۱۹۹۷ در مقاله‌ای درباره خطر بیماری‌های همه گیر برای بشر هشدار داد. نیویورک تایمز هم به سیل هشدار‌ها پیش از شیوع کرونا اشاره کرد. موضوع فقط کرونا نیست. بیماری‌های عفونی مختلفی که از حشرات و حیوانات به انسان منتقل می‌شوند، رو به افزایش خواهد بود.

دکتر ایمی ویتور می‌گوید در سال‌های آینده ما شاهد موارد بیشتر بیمار‌های همه گیر خواهیم بود.

اندرو اِسترِن برنامه ساز ان بی سی در اینباره می‌گوید: حدود شش هفته قبل زمانی که خبر شیوع ویروس کرونا در آمریکا پیچید، من به این موضوع علاقمند شدم که ببینم علت بروز چنین بیماری‌هایی چیست.

مجله نیچر در مقاله‌ای با عنوان “جنگل زدایی‌های اخیر در شیوع بیماری ابولا نقش دارد” به این بیماری و نواحی که بیشترین آسیب را از آن دید، پرداخت و نوشت ابولا در مناطقی که جنگل زدایی در آن‌ها بیشتر صورت گرفته بود، شدیدتر شیوع یافت. این یافته مرا به این سوال رساند که آیا بشر در وخیم‌تر کردن شیوع بیماری‌ها سهم دارد؟

دکتر ایمی ویتور چند دهه است که روی تاثیر از بین رفتن بافت جنگل‌های زمین بر بروز بیماری‌های همه گیر کار کرده است.

وی می‌گوید: بررسی‌ها از شیوع مالاریا شروع شد و ما اکنون شواهد قطعی داریم که نشان می‌دهد از بین بردن بافت جنگل‌های آمازون با میزان شیوع مالاریا رابطه مستقیم داشت.

دو دسته بیماری‌ها تحت تاثیر جنگل زدایی شدیدتر شده است. یکی بیماری‌هایی که ناقل آن حشرات هستند نظیر مالاریا و دسته دیگر بیماری‌هایی که عامل آن‌ها جانوران هستند نظیر ابولا، سارس و کووید-۱۹.

دکتر ویتور می‌گوید با از بین رفتن جنگل‌ها ما مشاهده می‌کنیم که زیستگاه حشرات تغییر کرده است و آن‌ها در محیط‌هایی قرار گرفته اند که امکان تماس آن‌ها با انسان افزایش یافته است.

وی افزود این الگو به جز آمازون در نقاط دیگر هم مشاهده شده است. این الگو درباره ویروس کشنده “نیپا” که در اواخر دهه ۱۹۹۰ در جنوب و جنوب شرقی آسیا شایع شد، هم وجود داشت.

در شمال شرق آمریکا نوعی بیماری شایع شد که علت شیوع آن توسعه منطقه شهری و از بین بردن بافت جنگلی در آن ناحیه بود. این امر موجب شده بود مردم بیشتر با گوزن‌ها در تماس باشند و بیماری به این شکل به آن‌ها منتقل می‌شد.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶، موارد شیوع بیماری‌های عفونی در آمریکا که عامل آن‌ها حشرات و جانوران بودند، سه برابر شده است. بیماری‌های همه گیر مانند زیکا کاملا با جنگل زادیی ارتباط داشتند. این روند درباره بیماری کووید-۱۹ هم صدق می‌کند.

 

از هر ۱۰ بیمار میانسال یک نفر در آمریکا فوت می‌کند

به نوشته واشنگتن پست، داده‌های پزشکی در آمریکا نشان میدهد از هر ۱۰ بیمار میانسال مبتلا به کرونا در این کشور یک نفر فوت می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: داده‌های قبلا منتشر نشده یک شرکت داده پردازی بر اساس تجمیع اطلاعات ۱۰۰۰ بیمارستان و ۱۸۰، مرکز مراقبت‌های درمانی نشان می‌دهد، ویروس کرونا در آمریکا تقریبا جان یک نفر از هر ۱۰ بیمار میانسال را که در بیمارستان بستری می‌شوند، می‌گیرد. این رقم در مورد افراد بالای ۸۵ سال ۴ نفر در هر ۱۰ بیمار است.

پل بلک مدیر این شرکت گفت: هرگز در تاریخ جهان چنین چیزی در این مقیاس سابقه نداشته است و هرگز حتی تا پنج سال قبل مانند امروز قادر به رهگیری الکترونیکی چنین رویداد‌هایی نبوده ایم.

داده‌های جدید فقط بیمارانی را که در بیمارستان بستری هستند شامل می‌شود نه همه افرادی را که به ویروس کرونا آلوده شده اند و میزان بالای مرگ بیماران کرونایی منعکس کننده این حقیقت است که بیمارستان‌ها معمولا فقط بیمارانی را که علائم شدید داشته باشند، پذیرش می‌کنند.

اکثر مورد ابتلا به کووید-۱۹ علائم ملایم تا متوسط دارند و این بیماران معمولا در خانه بهبود می‌یابند.

تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به میزان تقریبی تلفات کرونا با در نظر گرفتن سن افراد نشان می‌دهد بیماری مزمن کلیوی ظاهرا ۲.۵ برابر خطر مرگ را در میان بیماران بستری افزایش می‌دهد. پرفشار خون، دیابت، بیماری‌های ریوی و قلبی و چاقی از جمله بیماری‌های معمول است که با سطح بالاتر تلفات ناشی از کووید-۱۹ مرتبطند و احتمال مرگ در بیمار ۶۵ ساله با بیماری‌های زمینه‌ای با احتمال مرگ در بیمار ۷۵ ساله بدون بیماری‌های زمینه‌ای برابری می‌کند.

داده‌های جدید همچنین نشان می‌دهد حتی با در نظر گرفتن سن و معمول‌ترین بیماری‌های مزمن، احتمال مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان در مردان ۱.۳ برابر بیش از زنان است. این یافته‌ها با مشاهدات در چین و ایتالیا مطابقت دارد و هنوز توضیحی برای آن وجود ندارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.