مکس بورس در مجامع بورسی چه گذشت؟ - مکس بورس

در مجامع بورسی چه گذشت؟

۱۵:۱۸ – ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

مجامع شرکت‌های بورسی بررسی شد.

به گزارش «مکس بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی روند مجامع شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد طی چند روز آغازین زمستان مجامع ثنوسا، قشکر، آرمان، ثغرب و دلر برگزار شد که طی آن بیمه آرمان، قشکر و ثنوسا برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب مجمع رساندند. ثغرب و قشکر هر کدام به ترتیب به ازای هرسهم خود ۲ ریال و ۱۰ ریال تقسیم کردند. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر این مجامع خواهیم پرداخت.

ثتوسا: بررسی‌های کدال نشان می‌دهد در سومین روز از زمستان مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل با حضور صاحبان سهام و اعضای هیات‌مدیره برگزار شد. از خبرهای مهم این مجمع برنامه افزایش سرمایه ثتوسا است. شرکت در نظر دارد برای ورود به حوزه گردشگری از محل مطالبات و آورده سرمایه شرکت را افزایش دهد که طی هفته‌های آتی در سامانه کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.

ثتوسا بدهی‌های خود را با تامین اجتماعی تسویه حساب کرده است. وصول مطالبات، بازیافت سایر دارایی‌های راکد ورود به پروژه‌های کشاورزی و گردشگری از برنامه‌های آتی ثنوسا است.

ثغرب: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب نیز در تاریخ ۳ دی‌ماه سال‌جاری با حضور اکثریت سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد. این مجمع که منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۹ بود در نهایت به ازای هر سهم ۲ ریال سود تقسیم کرد.

ثغرب برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد زیرا شرکت دارایی‌های ثابتی ندارد. پروژه مجتمع مسکونی ارغوان تبریز نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی در شهر تبریز و در زمینی به مساحت ۳۲۷۵ متر مربع از پروژه‌های در دست اقدام ثغرب است. همچنین پروژه مجتمع مسکونی الماس خاوران با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و پروژه آیمان تبریز از دیگر پروژه‌های ثغرب است.

قشکر: در ادامه برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، شرکت شکر شاهرود نیز در دومین روز دی‌ماه مجمع عادی سالانه و فوق‌العاده خود را به‌طور همزمان برگزار کرد. قشکر پس از تصویب صورت‌های مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال ۹۹ مبلغ ۱۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد. در این جلسه در نهایت تصویب شد که قشکر از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود سرمایه خود را از ۲۰ میلیارد تومان به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش دهد. 

همچنین در این جلسه به سهامداران گفته شد که دستوری بودن نرخ دستمزد تصفیه شکر و تعیین نرخ آن توسط نهادهای دولتی و عدم افزایش نرخ دستمزد تصفیه شکر خام طی دو سال گذشته متناسب با افزایش هزینه‌های تورم در کشور منجر به عدم تمایل کارخانه‌های تولید قند جهت جذب و تصفیه شکر خام به‌صورت کارمزدی شده است.

آزادسازی ارز یکی از موانع تولید به دلیل عدم توان تامین مالی مورد نیاز از سوی اکثر شرکت‌های قندی برای خرید و واردات شکر خام است.

آرمان: مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت بیمه آرمان نیز در اولین روز دی‌ماه سال جاری با حضور سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد.

در این جلسه برنامه افزایش سرمایه ۶۷ درصدی شرکت از محل آورده مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.مبلغ افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان است.

هدف از این افزایش سرمایه خروج شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ارتقای نسبت توانگری مالی، اصلاح ساختار مالی و کاهش زیان انباشته اعلام شده است.

همچنین جبران کسری سپرده‌ها و اصلاح سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت از اقداماتی است که در دست انجام است. در حال حاضر زیان انباشته بیمه آرمان ۱۹ میلیارد تومان است.

دلر: مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت داروسازی اکسیر هم با حضور درصد زیادی از سهامداران خود برگزار شد. دلر در این جلسه برنامه افزایش سرمایه خود را به تصویب سهامداران و مجمع رساند که طی آن سرمایه شرکت از ۴۵ میلیارد تومان به ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت که بزرگی آن ۱۵۰ درصد است.

 هدف از این افزایش سرمایه تامین مالی مربوط به خرید و جایگزینی ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی شامل خط فیلینگ شربت پرسرعت و مجهز به سیستم‌های کنترلی روز، خط تولید سافت ژل، دستگاه بلیسترینگ قرص و کپسول پر سرعت مجهز به سیستم‌های اتوماتیک بارگذاری و کنترلی و همچنین اصلاح ساختار مالی شرکت اعلام شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.