مکس بورس دلیل توقف نماد « ستران » - مکس بورس

نماد معاملاتی «ستران» امروز متوقف شد. اکبر مجید‌پور؛ مدیرعامل این شرکت علت توقف نماد را ارائه جزئیات بیش‌تر به سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص فروش سیمان لوشان به ارزش ۱۹٫۸میلیارد تومان عنوان کرده است. مجیدپور در خصوص زمزمه‌های صادرات به عراق می‌گوید: تاکنون برنامه مشخصی درنظر گرفته نشده و البته موانع سیاسی – اقتصادی در این زمینه مانع از صادرات است.

دریافت اطلاعات بیش‌تر

سیمان تهران امروز با پیام ناظر بازار جهت بررسی بیش‌تر اطلاعات متوقف شد. «دنیای بورس» در گفت‌وگو با اکبرمجیدپور؛ مدیرعامل این شرکت جویای دلیل توقف نماد «ستران» شد. مجیدپور در این زمینه می‌گوید: سیمان تهران در چند روز گذشته  اقدام به مزایده سهام سیمان لوشان کرده و در این زمینه اطلاعاتی به سازمان بورس ارائه شد و بورس هم جهت دریافت اطلاعات بیش‌تر نماد را متوقف کرد.

مزایده لوشان

قیمت هر سهم سیمان لوشان در مزایده اعلام شده  یک هزار و ۴۸۲ تومان در نظر گرفته شده و ارزش آن حدود ۱۹٫۸ میلیارد تومان است. تاکنون چند مشتری برای این شرکت مراجعه کرده‌اند که مذاکرات ادامه دارد.

ادامه رایزنی

مدیرعامل سیمان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص موضوع صادرات سیمان تهران به عراق تصریح می‌کند: هنوز هیچ نتیجه قابل قبولی در خصوص صادرات دریافت نکرده‌ایم. دولت عراق موانعی بر سر ایران گذاشته است که نیاز به رایزنی‌های سیاسی است. با این وجود سیمان تهران تاکید کرده تلاش خود را انجام می‌‌دهد تا بتواند صادرات به موصل را آغاز کند.

طبق صورت‌های مالی «ستران»، بهای تمام شده بلوک مدیریتی سیمان لوشان برای سیمان تهران تقریبا ۳ میلیارد تومان است (به طور دقیق دو میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان). چنانچه فرض شود سیمان تهران، بلوک مدیریتی سیمان لوشان را به قیمت پایه (۱۹٫۸) میلیارد تومان می‌فروشد، از این محل تقریبا ۱۷ میلیارد تومان سود غیرعملیاتی (تقریبا ۱۱ تومان به ازای هر سهم) شناسایی خواهد کرد. در نتیجه پیش‌بینی سود شرکت برای سال مالی جاری به ۲۰ تومان خواهد رسید.

مزایده سیمان لوشان از زیرمجموعه‌های سیمان تهران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.