مکس بورس دومین سقف‌شکنی ناکام بورس - مکس بورس

نماگر بورس تهران امروز بار دیگر در عبور پایدار از سقف ۱۶ ماهه خود ناکام ماند. در تاریخ ۱۴ فروردین ۹۵ شاخص کل به قله ۸۱ هزار و ۵۳۷ واحدی رسید و پس از آن بارها به سمت عبور از این سطح کرد. گرچه این بار نیز هنوز این موفقیت کسب نشده، اما برخی کارشناسان معتقدند بازگشایی نمادهای پالایشی بتواند این سقف‌شکنی را انجام دهد.

امروز، نماد شرکت پالایش نفت تهران پس از ارائه تعدیل مثبت ۳۷ درصدی و سود نقدی ۱۲۰ریالی در مجمع آماده معامله شد. معاملات این شرکت بورسی با قیمت اولیه ۲۵۵ تومان آغاز شد. در بدو ورود به بازار، رشدی ۱۱ درصدی در قیمت  «شتران» ایجاد شد. این صعود ناگهانی به دلیل وجود فروشنده های کافی مانع از افزایش بیشتر قیمت شد. در نتیجه معاملات «شتران» با ۱۰٫۶ درصد افزایش قیمت پایان یافت و در مجموع شاخص کل را با ۹۸ واحد تاثیر مثبت همراه کرد.

دومین نماد موثر بر شاخص کل شرکت توسعه معادن و فلزات است. «ومعادن» با قیمت اولیه ۱۲۴تومان و رشد قیمتی ۷ درصدی به تابلوی معاملات بازگشت. پیشتر این شرکت ۵۰ ریال سودی نقدی برای هر سهم تقسیم کرده بود. شرکت توسعه معادن و فلزات باتوجه به سبد دارایی خود شامل شرکتهای سنگ آهنی با اقبال روبرو شد. همانطور که از قبل می‌دانیم، گروه سنگ آهنی در هفته گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد که این موضوع به خوبی بر «ومعادن‌» تاثیر مثبت گذاشت.

شرکت فولاد مبارکه، بعد از یک روز استراحت بار دیگر به روند صعودی ۸ روزه خود بازگشت. همانطور که در گزارشهای پیشین اشاره شد، «فولاد» به دلیل گزارشهای مناسب مالی و امیدواری معامله‌گران به
آینده این شرکت همچنان مورد اقبال است.

در طرف دیگر بازار نمادهای منفی قرار دارند. موثرترین نمادهای منفی بازار، «پترول»، «حکشتی» و «تاپیکو» هستند. که در مجموع ۵۸ واحد اثر منفی بر شاخص کل داشتند. به نظر می‌رسد با یک سیگنال منفی به «پترول»، شاهد تحرک بیشتر سهامداران این نماد برای شناسایی سود و در نتیجه فشار فروش بودیم.

همچنین، امروز گروهی دیگر از نمادهای بورسی بازگشایی شدند. نماد شرکت همکاران سیستم با قیمت اولیه ۳۸۲تومان، در حاشیه کمتر از یک درصد تابلو معاملات بازگشت. بر اساس گزارشها «سیستم»، ۲۵ درصد تعدیل مثبت داشته است. «غپاک» نیز با رشد ۶ درصد و قیمت ۱۷۵ تومان بازگشایی شد. همچنین «مارون» با وجود بازگشایی در نرخ‌هایی نزدیک به قیمت توقف، در پایان معاملات در قیمت‌هایی حدودا ۹ درصد بیشتر از قیمت پایانی معامله شد.در ادامه نماد معاملاتی « تمحرکه » به علت مجمع عمومی سالیانه متوقف شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.