مکس بورس رشد فلزات به لطف گزارش‌های اقتصادی چین - مکس بورس

در پی تداوم انتشار گزارش های امیدوارکننده از اقتصاد چین، فلزات پایه امروز نیز رونق خوبی را تجربه می کنند و قیمت ها در لندن و شانگهای بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته است.

روز گذشته اداره آمار ملی چین در گزارشی از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور به رقم ۵۱/۷ واحد در ماه آگوست خبر داد که این رقم فراتر از انتظار بود. انتشار این خبر از روز گذشته منجر به تحریک قیمت فلزات پایه شد.

صبح امروز نیز شاخص مدیران خرید موسسه Caixin در ارقامی فراتر از انتظار فعالان اقتصادی منتشر شد. براین اساس شاخص مذکور در ماه آگوست به رقم ۵۱/۶  واحد رسیده و این در حالی است که پیش بینی ها در مورد این شاخص در سطوحی کمتر از ۵۱ واحد بود.  شاخص مدیران خرید موسسه Caixin با در نظر گرفتن واحدهای تولیدی متوسط  و کوچک محاسبه می شود.در پی انتشار این گزارش ها امبد به تداوم رشد تقاضا برای فلزات پایه از سوی چین بالا رفته و همین امر نیز قیمت ها را در مسیر رشد قرار داده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی جزئی  در سطح ۲۸۱۵دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی به میزان ۰/۵درصد در سطح ۲۱۳۵ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۳۹۳ دلار قرار گرفته و  قیمت روی با افزایشی ۰/۳ درصدی در سطح ۳۱۶۲ دلار گزارش می‌شود.  

 در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان  ۱/۷ درصد رشد کرد و مس افزایش قیمتی ۰/۳ درصدی را پشت سرگذاشت .  روی به میزان ۱/۴ درصد  گران شد  و در این میان سرب با رشد قیمتی ۰/۷ درصدی مواجه شده.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.