مکس بورس رونق مجدد معاملات فلزات‌پایه - مکس بورس

پس از تسلط روندی مبهم بر بازار فلزات در روز گذشته و صبح امروز، رفته رفته شاهد بازگشت قیمت این محصولات به مدار صعود به لطف تحولات سمت عرضه بودیم.

با رشد قیمت روی در روز گذشته رقم آربیتراژ فیزیکی این محصول میان لندن و شانگهای مثبت شد و همین امر نیز به رشد تقاضا برای روی از سوی مشتریان چینی در روز جاری انجامید.

همچنین در پی تحریم‌های جدید کره شمالی، احتمال کمبود عرضه کنسانتره سرب با توقف واردات از این کشور به بازار چین تقویت شده و همین امر نیز  در حمایت از قیمت این محصول تاثیرگذار بود.

آلومینیوم نیز در معاملات لندن پس از اصلاح قیمت در دو جلسه معاملاتی اخیر به لطف اعلام رسمی خبر خروج ۲/۶۸ میلیون تن از ظرفیت شرکت Shandong Weiqiao از مدار تولید توانست به محدوده مثبت قیمتی وارد شود.

در این میان معاملات مس نیز به تبعیت از دیگر محصولات رفته رفته رونق گرفت و این محصول نیز توانست پس از افت ابتدای روز و پایین آمدن از مرز ۶۴۰۰ دلار، بار دیگر به مدار صعود بازگردد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۲ درصدی در سطح ۶۴۱۸ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۶ درصدی در سطح ۲۰۳۸ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۱/۲ درصدی در سطح ۲۳۷۲ دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایشی ۱/۱ درصدی در سطح ۲۹۴۹ دلار گزارش می‌شود.  

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۱ درصد رشد کرده و روی افزایش قیمتی ۱/۵ درصدی را پشت سرگذاشته است.  قیمت سرب یک درصد بالا رفته و در این میان تنها آلومینیوم با افت ۰/۶ درصدی مواجه شده است.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 60 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.