مکس بورس زمان احتمالی عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس + جزییات - مکس بورس

وزیر ورزش و جوانان جزییات جدیدی از واگذاری سرخابی ها اعلام کرد. بر مبنای تصمیم جدید جلسه سازمان خصوصی سازی سرخابی ها باید نیمه اول امسال تعیین تکلیف شوند.

مسعود سلطانی فر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها گفت: بعد از تصمیمی که دولت پارسال گرفت و با حمایت مجلس خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس از ۱۸ فروردین امسال قطعی شد.

وی افزود: برنامه زمانبندی چگونگی واگذاری سرخابی‌ها در هیئت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی و عضویت وزیر دادگستری، بنده، نمایندگان بخش‌های مختلف خصوصی سازی، دادستان کل کشور، نمایندگان مجلس، اتاق تعاون و بازرگانی به تصویب رسید.

 

سرخابی‌ها تا نیمه سال در بازار سرمایه

وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس جدول زمانبندی برای خصوصی سازی، امیدواریم، بتوانیم تا نیمه سال همه شرایط و مستندات را فراهم کنیم تا بتوانیم این دو باشگاه را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی افزود: ابتدا ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها واگذار می‌شود، سپس بعد از کشف قیمت، مراحل مختلف واگذاری بعدی هم متناسب با شرایط زمانی انجام خواهد شد.

 

برگزاری جلسات مستمر واگذاری

سلطانی فر با اشاره به برگزاری جلسات مستمر هفتگی و منظم هیئت عالی واگذاری گفت: این جلسات با حضور مدیران عامل دو باشگاه، معاونان وزارت ورزش و جوانان، مسئولان سازمان خصوصی سازی، بازار بورس و فرابورس برگزار می‌شود که خوشبختانه استمرار آن موجب شد تا روند اقداماتی سرعت گیرد.

وی ادامه داد: امروز هم جلسه هفتگی برگزار شد، در این جلسات مستمر و هفتگی، گزارشات لازم مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران حقوقی و مالی دو باشگاه در خصوص اقداماتی که باید انجام دهند، ارائه می‌شود.

 

رصد روزانه موانع واگذاری

وزیر ورزش گفت: در جلسات هفتگی بعد از ارائه گزارشات، راهنمایی‌های لازم به دو باشگاه انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم، با توجه به ظرفیتی که در وزارت ورزش وجود دارد، موانع موجود را به صورت روزانه رصد کرده و برطرف کنیم.

وی افزود: امیدواریم که در نیمه سال این واگذاری انجام شود، چون این امر مهم مطمئنا به سود هر دو باشگاه و ورزش کشور خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد تا نیمه امسال باید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شوند.

 

برگزاری جلسه خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال/ سرخابی‌ها تا نیمه امسال باید تعیین تکلیف شوند

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در جلسه سرخابی های پایتخت اعلام کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا نیمه امسال باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

 سلطانی با تبین این موضوع که اهتمام دولت تدبیر و امید، هیات واگذاری، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت ورزش و جوانان واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است، تاکید کرد نشستهای هم اندیشی تا دستیابی به نتیجه با حضور کارشناسان و مسوولان دو باشگاه سازمان خصوصی سازی و بورس تداوم خواهد یافت.

او در ادامه از پیگیری های کارشناسان در بورس، خصوصی سازی در خصوص ورود این باشگاه به بازار بورس قدردانی کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم در سقف زمانی که در هیات عالی در تاریخ ۱۸ فروردین مشخص شده، بتوانیم همه اسناد و مدارک را برای ارائه دو باشگاه در بورس اوراق بهادار فراهم کنیم.

در ادامه شمس معاون خصوصی سازی نکاتی را برای سرعت بخشیدن به روند واگذاری دو باشگاه ارائه کرد و نکاتی را در خصوص افزایش وضعیت و تعیین تکلیف اماکن ورزشی دو باشگاه و افزایش سرمایه آنها ارائه کرد.

 

لزوم واگذاری مسئولیت سرخابی‌ها به وزارت اقتصاد

در این نشست نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده، ارائه کردند. سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خواستار واگذاری مسئولیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش به وزارت اقتصاد شد.

  • گزارش کامل مجلس درباره اقدامات انجام شده را اینجا بخوانید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 254 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.