مکس بورس سایه سنگین هاروی بر بازار نفت خام - مکس بورس

در پی کاهش تقاضا برای نفت خام در ایالات متحده به تبع تعطیلی تعداد ملموسی از پالایشگاههای این کشور در اثر ویرانیهای ناشی از توفان هاروی، قیمت نفت خام روندی نزولی را در روز چهارشنبه تجربه کرد.

در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ظرفیت پالایشگاهی ایالات متحده از مدار تولید خارج شده است. وقوع توفان سهمگین هاروی در ایالت‌های جنوبی منجر به ایجاد خسارت‌های فراوانی شده و عملیات بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله پالایشگاه‌ها را مختل کرده است.

در برهه کنونی اصلی‌ترین مشکل پالایشگاه‌ها موضوع قطع برق بوده و همین امر نیز فعالیت بسیاری از این واحدها را به تعطیلی کشانده است. براساس برآورد های موسسه رویتر هم اکنون ظرفیتی پالایشی به میزان  حداقل ۳/۶ میلیون بشکه در دو ایلت تگزاس و لویزیانا از مدار خرج شده است.

در مقابل قیمت محصولات پالایشی به علت کمبود عرضه در بازار به شدت بالا رفته است. امروز قیمت هر گالن بنزین RBc1 به میزان ۳/۲ درصد افزایش یافت و به ۱/۸۳۹ دلار رسید. این قیمت از پایان جولای ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با کاهشی ۰/۴ درصدی به ۵۱/۷۹ دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر با افتی به میزان ۰/۳ درصد در سطح ۴۶/۳ دلار قرار گرفته است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.