مکس بورس سرب تنها برنده بازار فلزات پایه - مکس بورس

فرآیند اصلاح قیمت فلزات پایه در این هفته نیز ادامه یافت و شاهد افت قیمت بیشتر  محصولات معاملاتی در این بازار بودیم و تنها سرب توانست با رشد قیمت هفتگی به کار خود پایان دهد. گزارش های اقتصادی نه چندان مطلوب از سوی چین در کنار تداوم روند شناساسی سود  و رشد موجودی انبار از دلایل تزلزل معاملات در روزهای اخیر به حساب می آید.

در آغاز معاملات این هفته قیمت فلزات پایه به لطف افزایش سطح خرید های تکنیکال کمی در مسیر رشد قرار گرفت. این روند اما چندان به درازا نیانجامید و با احیای شاخص دلار و فرآیند شناسایی سود، معاملات زیر فشار قرار گرفت.

با آرام تر شدن فضای حاکم بر شبه جزیره کره، شاخص دلار در مسیر رشد قرار گرفت  و افزایش ملموسی را در دو روز ابتدایی هفته پشت سر گذاشت . در ادامه نیز به لطف تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای بهبود روابط با سران دموکرات کنگره  به منظور پیشبرد برنامه کاهش مالیات ها سیر صعودی دلار تشدید شد.

این روند اما در اوخر هفته به تبع آزمایش جدید  موشکی کره شمالی و همچنین انتشار آمار های نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد ایالات متحده مانند گزارش سطح خرده فروشی و تولیدات کارخانه ای ، شاخص دلار بار دیگر در مسیر نزولی قرار گرفت امری که فشار بر فلزات را تا حدی کاهش داد.

در این میان صبح پنج شنبه آمارهایی از اقتصاد چین منتشر شد که به مذاق فعالان اقتصادی خوش نیامد. سطح سرمایه گذاری در دارایی های ثابت  و تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل کمتر از انتظار بود و همین امر نیز چشم انداز تقاضا برای فلزات را تیره کرد.
در این میان رشد موجودی انبار برخی از محصولات در بازار فلزات لندن به ویژه مس در ایجاد فشار بر معاملات این هفته تاثیر شایانی داشت.

در این میان با انتشار خبر افت بیش از ۴ درصدی تولید کنسانتره سرب در چین در هفت ماه ابتدایی سال جاری به تبع تعطیلی معادن غیر قانونی در این کشور، سرب توانست به عنوان تنها برنده این هفته بازار فلزات شناخته شود.

در معاملات روز جمعه در بازار فلزت لندن هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده با رشدی ۰/۱۴ درصدی به ۶۵۰۷ دلار رسید. این محصول نسبت به پایان هفته گذشته افت قیمت ۳/۵ درصدی را تجربه کرده است. قیمت در برهه ای از معاملات این هفته به زیر سطح ۶۵۰۰ دلار سقوط کرد.

روی در قرارداد مشابه ۰/۸۳ درصد ارزان شد و با رسیدن به ۳۰۳۱ دلار، تغییر قیمت ملموسی را نسبت به هفته گذشته به ثبت نرساند.

همچنین آلومینیوم با کاهشی قیمتی ۰/۵۷ درصدی در روز جمعه در سطح ۲۰۸۶ دلار قرار گرفت. این محصول در هفته اخیر ۰/۶ درصد ارزان شد.

در این میان سرب با افزایشی ۰/۸ درصدی به ۲۳۲۶ دلار رسید. این محصول رشد قیمتی ۰/۶ درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرد.     

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.