مکس بورس سقف‌شکنی قدرتمند شاخص بورس - مکس بورس

مطابق انتظارات با بهبود وضعیت بازارهای جهانی و عملکرد مناسب سهام وابسته به کالاها شاخص بورس توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. به این ترتیب، نمادهای گروه فلزی پس از مدت‌ها لیدر بازار شده و توانستند نماگر بازار سهام را به اوج سه و نیم ساله برسانند. رقم ۸۱ هزار و ۵۳۷ واحدی پیش از این در فروردین ۹۵ تجربه شده بود.

در میان نمادهای اثرگذار بر شاخص، «فولاد» در صدر قرار دارد. این نماد هفتمین روز سبز خود را چنان آغاز می کند که مهر تاییدی بر پیش‌بینی‌های «دنیای بورس» باشد. افزایش قیمت فولاد و پوشش مناسب سود پیش‌بینی شده هر سهم در گزارشهای سه ماهه از عوامل موثر بر تقاضای بالای این نماد از گروه فلزات اساسی است.

نماد شرکت فولاد خوزستان نیز روز گذشته پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بازگشایی، اما کشف قیمت نشد. این نماد امروز در رقم ۳۸۷ تومانی کشف قیمت شد تا دومین نماد فولادی اثرگذار بر شاخص کل باشد.

در سمت دیگر نماد «فملی» قرار داشت که ابتدای صبح تاکید شده بود این نماد می‌تواند به دنبال جهش قیمت جهانی مس به بالای ۶۳۰۰ دلار، محرکی جدی برای شاخص سهام باشد. در حال حاضر، شرکت ملی صنایع مس ایران با صف خرید بیش از ۸۰ میلیون سهمی سومین نماد اثرگذار بر نماگر بورس تهران است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.