مکس بورس سقوط دلار به کف 4 ماهه در برابر ین - مکس بورس

با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، بار دیگر ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح در چهارماه گذشته رسید. تاثیر توفان اخیر در ایالت‌های جنوبی امریکا نیز در تزلزل دلار کماکان ادامه دارد.

صبح امروز خبر رسید که کره شمالی موشک بالستیکی جدیدی را شلیک کرده که  این موشک پس از عبور از خاک ژاپن در دریا منهدم شده است.در پی انتشار این خبر بار دیگر تقاضا برای ین به عنوان داریی امن بالا رفت.

بدین ترتریب نرخ برابری دلار به ین  در صبح امروز با افتی ۰/۵۵ درصدی به ۱۰۸/۶۶ واحد رسید که این رقم پایین‌ترین سطح از ۱۸ آوریل تاکنون به حساب می‌آید. البته در یک ساعت اخیر کمی از این فشار کاسته شده است. همچنین فرانک سوییس نیز به عنواد دارایی امن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

در این میان کماکان نگرانی ها از تاثیرات منفی توفان اخیر هاروی بر اقتصاد ایالات متحده در میان فعالان اقتصادی پابرجا مانده  و همین امر نیز دلار را در برابر ارزهای اروپایی در روزهای اخیر متزلزل کرده است.

با این وجود شاخص دلار ایالات متحده در روز جاری به لطف تبع افت شدید ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا کماکان وارد محوده منفی نشده است. با انتشار افت فروش خانه های نوساز در استرالیا به پایین ترین سطح چهارسال اخیر در ماه جولای اصلی ترین دلیل تزلزل واحد پول این کشور در روز جاری به حساب می آید.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون بدون تغییری ملموس در سطح ۹۲/۲۱ واحد قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.