مکس بورس سهامداران بخوانند | فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت در خرداد - مکس بورس

حسن روحانی، رئیس جمهور، درحالی گفته به زودی مردم شاهد انتشار اوراق خزانه در بازار سرمایه خواهند بود که از امکان فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت برای مردم در خرداد خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه روز قدس امسال در مناطقی که سفید نام گرفته اند و نماز جمعه بر پا می‌شود، برگزار خواهد شد، افزود: مردم در مراسم نماز جمعه، ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رسانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: روز قدس برای افرادی که در مناطق غیر سفید هستند، از طریق فضای مجازی یا فضای حقیقی و در چارچوبی که امکانپذیر است، انجام خواهد شد و ما این هدف اصلی خود را در هیچ شرایطی از یاد نمی‌بریم.

آقای روحانی گفت: ما همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود.
وی افزود: یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، همین است که در مقابل ستمگران بایستیم و به حمایت مظلومان به پاخیزیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز فلسطین بیش از ۷۰ سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و خانه‌های آن‌ها ویران شده است و هر روز به آن‌ها توسط ستمگران ستم روا می‌شود.

آقای روحانی گفت: همیشه قدرت‌های استکباری جهانی به ویژه در راس آن‌ها آمریکا، حامی ظالمین، صهیونیست‌ها و نژادپرستی و آپارتاید بودند و علیه مظلومین تلاش کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این باور ماست که در نهایت حق برابر باطل پیروز خواهد شد، تصریح کرد: درست است که فشار‌های زیادی بر مردم فلسطین وارد می‌شود و هر روز آمریکا توطئه جدید علیه مسلمانان و مردم فلسطین طراحی می‌کند، اما درعین حال اراده پولادین مردم فلسطین، استقامت و ایستادگی آن‌ها ادامه خواهد یافت و این راه دیر یا زود به پیروزی نهایی خواهد رسید.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما این روز را بسیار گرامی می‌داریم و از فلسفه‌های روز قدس این است روز قدس فراموش نخواهد شد، قدس در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند، سرزمین فلسطین روزی آزاد خواهد شد و ما به هیچ عنوان این ظلم و ستم و تجاوز را نمی‌پذیریم و بر نمی‌تابیم.

آقای روحانی ادامه داد: امروز هم این ندا ادامه دارد به آن شکلی که امکانپذیر است، روز مهم قدس را گرامی خواهیم داشت.

امیدوارم روابط ما با مجلس بعد نزدیک‌تر باشد 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جناح بندی‌های سیاسی بعد از تشکیل مجلس بی اعتبار می‌شود، گفت: آرزوی من این است که روابط ما با مجلس آینده نزدیک‌تر باشد.

آقای حسن روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه مجلس دهم امروز به پایان می‌رسد، اظهار داشت: ما ۴ سال با این مجلس کار کردیم؛ در روز‌هایی کاملا در کنار هم بودیم و همدیگر را کمک کردیم، البته بیش از این می‌توانستیم همدیگر را کمک کنیم.

آقای روحانی با اشاره به همکاری‌های مجلس و دولت در ۴ سال گذشته، گفت: وقتی دولت را در زمان مقرر به مجلس ارائه کردیم، توانستیم رای اعتماد نمایندگان را جمع کنیم. لوایح مهمی که داشتیم را به مجلس دادیم، و این لوایح از مجلس عبور کردند. لوایح مربوط به بودجه با کم و زیاد به هر حال تصویب شده است.

آقای روحانی همچنین تاکید کرد: این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدا هیچ گاه دوره فترت نداشته، یعنی هیچ گاه هیچ مجلسی منحل نشده است. از اسفند ۵۸ که اولین انتخابات مجلس برگزار شد و در خرداد ۵۹ اولین مجلس تشکیل شد، تا امروز به مدت ۴۰ سال ۱۰ مجلس تشکیل شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط مجلس در ۴۰ سال گذشته باهم فرق داشته است، افزود: در ۵ مجلسی که من در آن عضو بودم، تحولات خاص خودش را داشت؛ در ۵ مجلس بعد هم ما فراز و نشیب زیاد داشتیم و شرایط کشور فرق کرده است.

آقای روحانی ضمن تشکر از حمایت‌ها و همکاری‌ها مجلس دهم، گفت: البته می‌توانستیم تفاهم بیشتری داشته باشیم و من این امیدواری را برای مجلس بعدی می‌گذارم که بتوانیم بیشتر از این مجلس با هم هماهنگی داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی لوایح از جمله لوایح دو فوریتی در این مجلس به سرانجام نرسید، تاکید کرد: می‌توانستیم این‌ها را با هماهنگی نزدیک‌تر انجام بدهیم. اما ما به هر حال تسلیم قانون اساسی هستیم.

آقای روحانی با بیان اینکه دولت کاملاً با اختیاراتی که قانون اساسی به مجلس داده همراه است، گفت: همه ما چه دولت و چه مجلس باید در اجرای قانون اساسی دقیق باشیم.

رئیس جمهور افزود: آرزوی من این است که روابط ما با مجلس آینده که از هفته بعد شروع می‌شود، روابط نزدیک تری باشد که این باعث خوشحالی مردم می‌شود.

آقای روحانی بااشاره به سختی‌های سال جاری از جمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، گفت: همه ما منتخب و وکیل مردم هستیم؛ چه مجلس و چه دولت؛ این مردم هستند که برای یک دوره محدودی قدرت را در اختیار افرادی قرار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند در چارچوب قانون اساسی و در چارچوب قولی که به مردم دادند عمل کنند.

رئیس جمهور یک بار دیگر ابراز امیدواری کرد: مجلس آینده که از هفته آینده کار خودش را آغاز می‌کند همکاری نزدیک تری با دولت داشته باشد.

آقای روحانی با اشاره به جناح بندی‌ها در مجالس مختلف، گفت: این جناح بندی‌ها فرعیات مسئله است و به نظر من وقتی که یک نماینده درصندلی خودش قرار می‌گیرد و احساس می‌کند بار مسئولیت سنگین ملی بر دوشش است، این مسئولیت شرایط حزبی و جناحی را می‌زداید. دولت هم همین گونه است وقتی روی صندلی قرار می‌گیرد بار مسئولیت آنقدر سنگین است که باید مسائل جناحی را فراموش کند.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: ما کار و فعالیت مجلس جدید شورای اسلامی را به فال نیک می‌گیریم و از همین جا اعلام می‌کنیم در چارچوب قانون اساسی درکنار مجلس خواهیم بود و معتقدیم باید دست به دست هم بدهیم چرا که مردم این را از ما می‌خواهند. امیدوارم حرف‌هایی که امروز زدیم در روز‌های آینده عملیاتی شود و مردم شاهد رشد مسئولین خودشان در اجرای قانون اساسی باشد.

همواره در کنار عراق بوده ایم و خواهیم ماند

رئیس جمهور گفت: به عنوان برادر، دوست و همسایه همیشه در کنار عراق بوده ایم و باز هم خواهیم بود.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه امروز هیئت دولت، با ابراز خوشحالی از شرایطی که برای دو همسایه کشورمان، یعنی عراق و افغانستان پیش آمده است، گفت: مردم عراق به خاطر شرایط دولت شان و تشکیل دولت جدید در سختی بودند که به یاری خدا، توافقی بین گروه‌های شیعه، شعیه و سنی و کُرد و عرب صورت گرفت و یک دولتی سرکار آمد که قدم خوبی برای ثبات عراق و نشاط اقتصادی این کشور در این روز‌های سخت خواهد بود.

آقای روحانی در ادامه افزود: در مرز شرقی ما هم، الحمدالله اختلافاتی که در افغانستان بود، به یک توافق و تفاهمی منجر شد که امیدواریم موجب استقرار ثبات و امنیت بیشتر در این کشور شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما بیشترین حساسیت را به سرنوشت مردم افغانستان داریم، تاکید کرد: ما سهم بزرگی در طول این ۴۲ سال در کمک به مردم افغانستان و در دوران جهاد مجاهدین افغان داشتیم و امروز هم به عنوان برادر در کنار آن‌ها هستیم و مهاجرین آن‌ها را در طول این مدت پذیرایی کردیم و بازهم پذیرایی می‌کنیم.

آقای روحانی گفت: از اینکه هم در شرق و در غرب کشورمان شاهد ثبات هستیم به برکت ماه مبارک رمضان است و بسیار خرسند و خوشحالیم.

امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت برای مردم در خرداد

رئیس جمهور گفت: با تصمیماتی که برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت گرفتیم و گام به گام اجرا می‌شود، امیدوارم مردم بتوانند با مراجعه به شعب بانک ها، ۳۰ درصد از این سهام را که برای فروش آزاد شده است، عرضه و بهایش را دریافت کنند.

آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیئت دولت، تاکید کرد: بانک‌ها با فعالیت در بازار بورس، اوراق مردم را به فروش برسانند و پولشان را به آنان بدهند، اما خودشان حق ندارند سهام را خریداری کنند، بلکه صرفا کمک می‌کنند یا حق العمل کاری انجام می‌دهند.

حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت گفته است: به زودی مردم شاهد انتشار اوراق خزانه در بازار سرمایه خواهند بود. این اوراق، اوراق بدون ریسکی است که تحرکی را هم در بازار به وجود خواهد آورد.

رئیس جمهور گفت: این سبب می‌شود مردمی که در شرایط سخت زندگی هستند، گشایش و روزنه‌ای برای آنان بوجود آید و شورای عالی پول و وزیر اقتصاد همه تلاششان را خواهند کرد که مردم در شرایط بهتری باشند.

آقای روحانی افزود: امسال، سال سخت و مشکلی داریم، اما در عین حال آنچه در برخی فضا‌ها گفته می‌شود، نادرست است، اما با کمک و همکاری یکدیگر از این مشکلات عبور می‌کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ناکامی آمریکایی‌ها در اعمال فشار بر کشورمان تصریح کرد: کسانی که در سال‌های اخیر علیه ما توطئه و این همه فشار بر ملت ما وارد کردند، گرفتارترین حکومت در دنیا هستند؛ کاخ نشینان کاخ سفید با بدترین شرایط برای اداره کشورمان مواجهند، بیشترین اختلافات داخلی را دارند و بدترین روش مدیریت در مبارزه با ویروس کرونا را در دنیا به نمایش گذاشتند.

آقای روحانی افزود: آمریکایی‌ها در مبارزه با کرونا نشان دادند که چقدر ناتوانند، خیلی جالب است در خبری که دیروز می‌خواندم کشوری از آمریکا تقاضای کمک کرده بود، حال آنکه واشنگتن خودش گرفتار است با این حال با چه کلمات و الفاظی اعلام کردند که ما ۱۰۰ دستگاه اکسیژن به آن کشور می‌دهیم و پولش را نیز از فلان جا می‌خواهیم، تامین کنیم.

رئیس جمهور گفت: این درحالیست که این تعداد دستگاه اکسیژن صرفا میزان تولید یکی از شرکت‌های ما در سه روز است، یعنی یکی از شرکت‌های دانش بنیان ما سه روزه می‌تواند صد دستگاه اکسیژن تولید کند.
آقای روحانی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با این همه سر و صدا که در دنیا خود را ابرقدرت می‌دانند، چیزی نیستند.

رئیس جمهور گفت: شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی ما حرکت خوبی را هم در مبارزه با بیماری کرونا و هم در بهبود شرایط اقتصادی کشور آغاز کردند و همگان با کمک یکدیگر به خوبی از این مسیر سخت عبور خواهیم کرد.

مردم هیچ نگرانی برای کالا‌های اساسی نداشته باشند 

رئیس جمهور با رد انتشار برخی شایعات در فضای مجازی، گفت: مردم نباید هیچ نگرانی برای کالا‌های اساسی داشته باشند، خرید‌های لازم برای کالا‌های اساسی انجام شده و خواهد شد.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در نشست صبح امروز هیئت دولت، در خصوص برخی اخبار درباره تامین کالا‌های اساسی، تصریح کرد: می‌خواهم درباره آنچه که برخی در فضای مجازی شایعه کرده و ایجاد تردید می‌کنند؛ به مردم عزیز و بزرگوار قول بدهم که هیچ نگرانی نباید برای کالا‌های اساسی داشته باشند، ما ارز لازم برای تامین کالا‌های اساسی را در اختیار داریم، خرید‌های لازم برای تامین این کالا‌ها انجام شده و خواهد شد، لذا مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

رئیس جمهور افزود: وضعیت کشاورزی ما امسال مناسب بوده و ان شاء الله خواهد بود، در همان قدم اول کشاورزان عزیز به اندازه نیاز گندم تولید کرده اند و دولت این محصولات را خریداری می‌کند.

آقای روحانی در خصوص صادرات غیرنفتی کشورمان نیز تصریح کرد: شرایط صادرات غیرنفتی امسال مطلوب است، البته در یکی دو ماهه اخیر مرز‌های ما با همسایگانمان به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شده بود و در برخی مناطق به صورت کامل و در بعضی نیز نیمه بسته بود، اما همه این مرز‌ها یکی بعد از دیگری گشایش می‌یابد؛ صادرات غیرنفتی ما افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارز به بخش نیمایی سرازیر خواهد شد، هم دیروز در جلسه اقتصادی و هم امروز به رئیس کل بانک مرکزی تاکید می‌کنم که باید شرایط ارزی کشور به حالت تعادل بازگردد و این کار را خواهیم کرد.

آقای روحانی به مصوبات هفته گذشته در نشست شورای عالی هماهنگی سران قوا هم اشاره کرد و گفت: مصوبات بسیار خوبی داشتیم و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم و ایشان نیز این مصوبات را تایید کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما مشکلی برای اجرای بودجه امسال تا پایان سال ۹۹ نخواهیم داشت، همه پیش بینی‌ها انجام شده است و به زودی مردم شاهد انتشار اوراق خزانه در بازار سرمایه خواهند بود و مشاهده می‌کنند که این اوراق، بدون ریسک برای آن‌ها خواهد بود که تحرکی در بازار به وجود خواهد آورد.
آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت مستمر دولت از مردم، تصریح کرد: دولت حمایت خود را از مردم عزیزی که در این مدت با مشکلات فراوان اقتصادی در زندگی مواجه بودند، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور خطاب به مردم، افزود: دولت برای آموزش فرزندان شما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد، مواقعی که نیاز است مثل آموزش در فضای مجازی، کمک‌هایی حتی به صورت مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آقای روحانی یادآور شد: دولت در جا‌هایی که باید به مردم کمک کند؛ در حد توان خود کمک خواهد کرد. با توجه به مصوبات چند روز گذشته برای کمک به شرکت‌های حمل و نقل زمینی و هوایی، دستورات لازم داده شده و مقدار کمک‌ها مشخص شده است.

رئیس جمهور افزود: برای رانندگان داخل و برون شهری و همچنین بین شهری و بسیاری از بنگاه‌ها آنچه که برای کمک لازم بوده، مدنظر قرار داده شده است.

آقای روحانی تاکید کرد: همه این تصمیمات ان شاء الله باید تا پایان خرداد به خوبی اجرایی و عملیاتی شود، فرصت ما برای اجرا حداکثر در ماه خرداد خواهد بود و همه مصوبات باید اجرایی یا عملیاتی شود.

قدردانی از مسئولیت پذیری مردم 

رئیس جمهور از آگاهی و مسئولیت پذیری مردم برای مشارکت در مقابله با بیماری کرونا و کمک به نیازمندان قدردانی کرد.

آقای روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، گفت: امسال در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر، شاهد راز و نیاز مردم و حضور معنوی و فعال آنان در مساجد و محافل بودیم و مردم عزیز با شرایط جدید بهداشتی در مساجد و نیز در منازل با خداوند تبارک و تعالی مناجات داشتند و برای شفای همه مریض‌ها دعا کردند.

رئیس جمهور افزود: دعای ما در ماه مبارک رمضان و همیشه، دعای عمومی است تا هرکه و در هرکجا بیمار است خداوند به او شفا دهد.

 تقریبا به مرز مهار کرونا رسیده ایم  

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌هایی که در مسیر مقابله با کرونا به دست آمده، گفت: تقریبا به مرز مهار این ویروس رسیده ایم، البته تا پایان راه مسیر طولانی خواهیم داشت.

آقای حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به پیشرفت‌هایی که در زمینه مقابله با کرونا به دست آمده است، افزود: ما سه ماه و چند روز نفس گیر برای کادر درمان، خانواده هایشان و البته کسانی که عزیزانشان را به دلیل این بیماری از دست داده اند و مظلومانه نتوانسته اند برای آن‌ها مجلس ترحیم برگزار کنند، پشت سرگذاشتیم.

رئیس جمهور با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار اظهارداشت: در این سه ماه، قدم به قدم درحال پیشرفت بودیم؛ هیچ جا عقب نشینی نداشتیم و پیشرفت خوبی در مسیر مقابله با این ویروس خطرناک داشتیم و تقریبا به مرز مهار رسیده ایم.

آقای روحانی افزود: اگر همه مردم دست به دست هم می‌دادند، حتی امروز می‌توانستیم وضع بهتری داشته باشیم؛ آن چند استان هم که شرایطشان امروز مناسب نیست، اگر احتیاط‌های لازم و دستورالعمل‌ها دقیق اجرا می‌شد، شاید امروز این مشکلات را نداشتیم.

رئیس جمهور درباره سیاست‌های مقابله با ویروس کرونا در کشورمان، گفت: ما قرنطینه آمرانه را انتخاب نکردیم، بلکه سیاستی مشارکتی و داوطلبانه را برگزیدم؛ از مردم درخواست کردیم و کمک خواستیم که به صحنه بیایند و انصافا مردم به خوبی کمک کردند و درخواست‌های مسئولین و متخصصان را پاسخ دادند.

آقای روحانی همچنین اظهارداشت: البته ما تا پایان، راه مسیر زیادی را در پیش داریم؛ نباید غافل و دلخوش به موفقیت‌ها باشیم. احتیاط‌ها را نباید از دست بدهیم و اگر همه به هم کمک کنیم، ان شاء الله با کمترین تلفات و خسارت‌ها به آن پایان راهی که مدنظر ما است، می‌رسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته این پایان راه طولانی‌تر از آن چیزی است که در ذهن مردم وجود دارد، گفت: در ابتدای شروع کرونا، یعنی آخر بهمن مردم فکر می‌کردند، با اقداماتی ماه اسفند کرونا تمام می‌شود؛ بعد فکر می‌کردند بازهم با اقداماتی تا ماه فروردین تمام خواهد شد، درحالیکه از ابتدا مشخص بود این راه، کوتاه نیست و همت و یاری همگان را می‌طلبد.

آقای روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله با رعایت دستورالعمل ها، ما این راه سخت را راحت‌تر و با خسارت کمتر طی خواهیم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.