مکس بورس سه گره «ذوب» به روایت مدیرمالی - مکس بورس

مدیر مالی شرکت ذوب‌آهن می‌گوید با مشکلاتی که در زمینه تهاتر بدهی‌های ذوب‌آهن با طلب‌های تامین اجتماعی وجود دارد، شرایط برای افزایش سرمایه مهیا نیست. وی همچنین به ورود بازارگردان قوی به این سهم اشاره می‌کند و از فروش خوب شرکت خبر می‌دهد. امیدقائمی همچنین از فروش شمش فولاد (ریل) بعد از دریافت مطالبات از راه‌آهن خبرداد.

ذوب‌آهن یکی از شرکت‌های پرخبر بورسی است. چالش قیمت‌گذاری ذغال سنگ طی سال گذشته و همچنین ابهام در پروژه‌های ریل‌سازی این شرکت، سهامداران را با مشکلات عدیده‌ای در تصمیم‌گیری  مواجه کرد. حال بعد از بازگشایی برگزاری مجمع سالیانه منتهی به سال ۹۵، زمزمه برنامه افزایش سرمایه شرکت شنیده می‌شود. در همین زمینه امیدقائمی، مدیر مالی این شرکت در گفتگویی با «دنیای بورس» در این زمینه توضیحاتی را ارائه داد.

تعلیق افزایش سرمایه «ذوب»

سال گذشته بعد از اولین دور افزایش سرمایه «ذوب» این شرکت اعلام کرد، برنامه مجددی برای افزایش سرمایه دارد. بسیاری از سهامداران حقیقی بعد از برگزاری مجمع سالانه منتهی به ۹۵، به نقل از مدیرعامل این شرکت اعلام کردند که «ذوب» در مدت کوتاهی سرمایه خود را افزایش می‌دهد. امید قائمی دراین خصوص می‌گوید: هیچ برنامه مشخصی برای افزایش‌سرمایه در کوتاه مدت وجود ندارد. یکی از موانع پیش روی شرکت در خصوص تهاتر بدهی‌های ذوب‌آهن با طلب‌های تامین اجتماعی است. ما همچنان نتوانستیم در این خصوص مشکلات را مرتفع کنیم و با تشکیل کمیته‌ای در حال پیگیری هستیم. از سوی دیگر با توافقی که با سهامداران عمده صورت گرفته ، قرار بر این است که بخش دوم افزایش سرمایه از آورده نقدی این سهامداران باشد.

نوید بازارگردان و فروش مطلوب در «ذوب»

این‌روزها شایعات در خصوص برنامه‌های ذوب‌آهن بیشتر از خبرهای موثق است. خبرهای درون گروه که در برخی روزها با اقبال قیمت سهم مواجه شده و روز دیگر سهم را تا پای صف فروش می‌کشاند. امیدقائمی می‌گوید: «ذوب» در مذاکرات با شرکت‌های مختلف بازارگردان‌هایی را انتخاب کرده است تا از قیمت سهم حمایت کند. طی سال‌های اخیر قیمت سهم با نوسانات بسیاری همراه بود و این موضوع سهامداران این شرکت را ناراضی کرده بود. با این وجود شرکت توانسته در سه ماهه ابتدایی سال بخش زیادی از زیان خود را کاهش دهد و فروش مطلوبی داشته است. این موضوعات می‌تواند نقطه قوتی در تصمیم سهامداران در آینده باشد.

مطالبات «ذوب» از راه‌آهن

مدیرمالی این شرکت همچنین در خصوص قراردادهای ذوب‌آهن و شرکت ملی راه‌آهن گفت: بعد از اینکه قرارداد را از حالت ارزی به ریالی تبدل کردیم، مطالبات شرکت به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. در حال حاضر ذوب‌اهن شمش آماده تحویل به راه‌آهن را دارد، اما تحویل کالا موکول به بازپرداخت بدهی‌ها شده است. وی همچنین بیان کرد کل قرار داد با راه‌آهن برای تحویل ۴۰ هزار تن شمش فولاد است که در مدت سه‌ماه تحویل داده می‌شود.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.