مکس بورس سکته ده درصدی سکه در آغاز هفته | دلار به زیر 15 هزار تومان رسید - مکس بورس

در آغاز معاملات هفتگی و در حالی‌که زمان زیادی را از معاملات پشت سر نمی‌گذاریم شاهد ریزش سنگین قیمت ارز و سکه در بازار داخل نسب به معاملات پنجشنبه هستیم.

دنیای بورس: نرخ دلار تا ساعت ۱۳ به حدود ۱۴۸۵۰ تومان رسیده بود و قیمت سکه نیز به حدود ۵۴۸۰ هزار تومان رسیده است. ریزش سنگین قیمت سکه نسبت به پنجشنبه را شاهد هستیم. سکه در پایان هفته گذشته در قیمت بیش از ۶ میلیون تومان به کار خود پایان داد و بر این اساس افت حدود ۶۰۰ هزار تومانی یا ده درصدی قیمت سکه را شاهد هستیم. نرخ درهم حواله دوبی حدود ۴۰۲۰ تومان بوده که با تبدیل آن به دلار نرخ دلار حدود ۱۴۷۰۰ به دست خواهد آمد. بر این اساس شاید حتی ادامه افت نرخ دلار را در معاملات امروز شاهد باشیم.

اخبار از راه‌اندازی کانال مالی سوئیس برای مبادله اقلام بشردوستانه ایران و مجوز خزانه‌داری آمریکا به این کانال عاملی برای ریزش نرخ دلار مطرح می‌شود. در عین حال بار دیگر بازارگردانی منطقی بانک مرکزی در بازار ارز و عدم تصمیمات عجولانه باعث شده که نرخ دلار در کنترل بازارساز قرار گیرد. در این خصوص برخی از کارشناسان استفاده از مکانیزم حراج هلندی در بازار ارز را یکی از راه‌کارهای قدرتمند برای مقابله با فضای سفته‌بازی توسط بانک مرکزی عنوان کرده‌اند. به این ترتیب دلار نیز نسبت به میانه هفته گذشته افت نزدیک به هزار تومانی را نشان می‌دهد. اما همچنان نگرانی از اثر کرونا بر ضعف سمت عرضه ارز در روزهای پایانی سال وجود دارد و در عین حال انتظار برای ادامه قدرت‌نمایی بازارساز نیز وجود دارد.

اما یکی از نکات جالب توجه معاملات طلا، ریزش قیمت اونس طلای جهانی شب گذشته و پیش از پایان معاملات هفتگی بازار جهانی بود. ریزش سنگین طلا در معاملات دیشب مطابق با انتظارات افت محسوس سکه را به دنبال داشت؛ به گزارش اخیر «دنیای بورس» از انتظار برای ریزش قیمت سکه مراجعه کنید. عوامل مختلفی برای ریزش طلا در بازار جهانی مطرح می‌شود اما هیچ‌کدام به صورت منطقی ریزش طلا را توجیه نمی‌کند. در این شرایط انتظار برای آغاز دوباره معاملات هفتگی بازار جهانی در بامداد دوشنبه وجود دارد. نگرانی از کرونا دلیل اصلی رالی اخیر قیمت طلا در بازار جهانی بود و در عین حال ریزش شدید قیمت سهام و کالاهای پایه را به دنبال داشت.  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.