مکس بورس سیگنال مهم برای بازار مسکن / کمبود مسکن در تهران! - مکس بورس

به گزارش مکس‌بورس، یکی از روزنامه‌های صبح امروز از کمبود فایل نوساز در شرق تهران خبر داده است. آیا این به معنای احتمال افزایش قیمت در آینده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است:

کمبود فایل نوساز در بازار مسکن منطقه چهار که در ماه گذشته به عنوان سومین منطقه پرمعامله شهر تهران معرفی شد، چالشی است که پیش روی خریداران آپارتمان در این منطقه قرار دارد. در حالی که معاملات بازار مسکن همچنان حول و حوش کف رکودی قرار دارد و هنوز به نزدیکی مرز ورود به فاز پیش‌رونق (۱۰ هزار فقره معامله ماهانه) نرسیده است، عرضه آپارتمان‌های نوساز در برخی از مناطق شهر از جمله منطقه چهار بسیار کم‌تعداد است و ظاهرا سازنده‌ها تمایلی به مشارکت فعال برای خروج بازار مسکن از رکود ندارند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند سازنده‌ها نگران ادامه روند تورم مصالح ساختمانی هستند و برای همین درباره ورود به بازار مسکن و عرضه آپارتمان‌های تکمیل شده با احتیاط رفتار می‌کنند. این در حالی است که چنین احتیاطی در میان فروشندگان آپارتمان‌های چند ساله نیست و در نتیجه میانگین سن آپارتمان‌های عرضه شده در شرق تهران افزایش یافته است. البته واحدهای نوساز در برخی از محله‌ها وجود دارد که متعلق به سازندگانی است که قصد تک‌فروشی دارند.

در واقع این سازنده‌ها برای شروع پروژه جدید تا تسویه بدهی‌های مربوط به پروژه تکمیل شده خود نیازمند نقدینگی هستند و در نتیجه یک واحد از مجموع واحدهای متعلق به خود را برای فروش عرضه کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت اگر کسی متقاضی خرید آپارتمان نوساز در شرق تهران است، اکنون زمان مناسبی برای جست‌وجوی وی نیست و دامنه انتخاب بسیار محدودی دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن مکس‌بورس بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.