مکس بورس شاخص کل 1398/01/13 - مکس بورس

شاخص کل ۱۳۹۸/۰۱/۱۳

در مطلب حال حاضر پرشین بورس به اولین تحلیل تکنیکال شاخص کل در سال ۱۳۹۸ میپردازیم.با ما همراه باشید.

شاخص کل ۱۳۹۸/۰۱/۱۳

پس از چندین روز سبز پوشی بالاخره شاخص کل منفی خفیف قرمز رنگی را تجربه کرد تا بازار و شاخص کل با ۷۶ واحد منفی به استقبال تعطیلات روز طبیعت برود.در تحلیل زیر دو سناریو مطرح است . برای انتقال بهتر مطلب دو تصویر از نمای دور و نمای نزدیک شاخص در دسترس کاربران گرامی قرار میگیرد.در هر دو سناریو به شرط صحت موج شماری تحلیل , فرض بر این است که شاخص موج ۴ اصلاحی را به پایان رسانده و اکنون در موج ۳ فرعی از ۵ اصلی قرار دارد.

سناریوی اول:با توجه به منفی خفیف روز معاملاتی انتهایی بازار سرمایه موج ۴ از موج ۵ اصلی شروع شده است و شاخص اصلاحی خفیف را پشت سر میگذارد تا برای حرکت در موج ۵ فرعی از ۵ اصلی اماده شود.در اینجا فرض شده است که موج ۵ فرعی از ۵ اصلی برابر با سقف قبلی و تا سطح ۱۹۷۰۰۰ واحدی رشد کند و سپس روند اصلاحی بازار سرمایه و پایان بازار گاوی فرا رسد.این سناریو در نمای نزدیک شاخص بیشتر قابل مشاهده است.

سناریوی دوم: موج ۳ فرعی از موج ۵ اصلی هنوز به پایان نرسیده است و منفی اخیر صرفا پولبک به مقاومت شکسته شده ۱۸۵٫۶۰۰ واحدی است و روند موج سوم ادامه میابد.در این فرض مقاومت ۱۹۷۰۰۰ واحدی در قالب یک ۵ موجی از ۵ اصلی شکسته شده و شاخص راهی مقاومت های ۲۰۱٫۰۰۰۰ ,  ۲۱۰٫۰۰۰ ,  ۲۲۵٫۰۰۰ یا ۲۴۴٫۰۰۰ واحدی شود.

بنابراین در مقطع فعلی برای اظهار نظر زود است و باید تحرکات شاخص کل بورس را با دقت بیشتری رصد کرد.یک استراتژی محتاطانه خروج قبل از مقاومت ۱۹۷٫۰۰۰ واحدی و ورود پس از شکست این مقاومت محکم است.

نمای شاخص کل با بزرگ نمایی

شاخص کل 1398/01/13

نمای شاخص از نزدیک

مقاومت ها با خطوط افقی قرمز و حمایت ها با خطوط افقی آبی رنگ در تصویر نمایش داده شده اند.

شاخص کل 1398/01/13

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : شاخص کل تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.