مکس بورس شرایط 3 عرضه بلوکی در اردیبهشت سال 99 + جزییات - مکس بورس

زمان و جزییات عرضه سه بلوک سهام شرکت های سیمرغ، سایپا شیشه و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی اعلام شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس تهران، زمان و شرایط عرضه سه بلوکی شرکت های سیمرغ، سایپا شیشه و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی توسط سهامدار عمده اعلام شد.

 

عرضه بلوک « سیمرغ »

شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ در نظر دارد بلوک ۴۳.۷۷ درصدی سهام شرکت سیمرغ را بطور یکجا و نقد یا نقد و شرایطی روانه میز فروش بورس‌تهران کند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به این ترتیب، مقرر شده ۵۶۹ میلیون سهم در نماد “سیمرغ” روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از طریق کارگزاری بانک کشاورزی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۲۱۰۰ تومان و قیمت پایه کل ۱.۱۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

خریدار در صورت تمایل به خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را طبق مقررات و قوانین بازار اوراق بهادار ظرف مدت مقرر(t+2) پرداخت کند. در صورتی که خریدار تقاضای خرید بصورت نقد و اقساط را داشته باشد باید ۲۰ درصد از ارزش کل معامله را بصورت نقدی حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده و الباقی را طبق شرایط پیش نویس قرارداد پیوست پرداخت کند.

 

عرضه بلوکی « کساپا »

سایپا شیشه که در جریان معاملات روز گذشته با رشد ۴.۴ درصدی قیمت و صف خرید روبرو بوده با فروش بلوک ۶۷.۴۱ درصدی سهام مسدود شده متعلق به سایپا مواجه شده که بطور یکجا و نقد در بازار دوم بورس تهران عرضه می‌شود.

به این ترتیب، مقرر شده ۱۵۵ میلیون و ۴۵ هزار و ۵۴۰ سهم “کساپا” روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق کارگزاری بانک رفاه کارگران واگذار شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۲۴۷۲۸ ریال و قیمت پایه کل ۳۸۳.۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقد یا بصورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط( به مدت حداقل دو ماه از تاریخ عرضه) از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه کنند و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به شرکت بورس تهران تحویل دهند.

 

عرضه بلوکی « وپترو »

در این میان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز در نظر دارد بلوک ۱۶.۷۲ درصدی سهام سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی را بطور یکجا و نقد یا نقد و شرایطی در بازار اول بورس تهران به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

بر این اساس، مقرر شده ۳۰۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۲۱ سهم “وپترو” روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق کارگزاری صبا تامین عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۷۵۵۷ ریال و قیمت پایه کل ۵۳۴.۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

در صورت تمایل خریدار به خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را وفق مقررات و قوانین بورس تهران ظرف مدت ۲ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده پرداخت کند.

در صورت انجام معامله بصورت شرایطی، قطعیت معامله حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری پس از انجام معامله مشروط به پرداخت ثمن نقدی معامله( ۱۰ درصد ارزش معامله) و الباقی ۹۰ درصد ارزش معاملاتی یک فقره چک به تاریخ ۱۵ روز کاری پس از انجام معامله و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای، تکمیل و امضای قرارداد فروش وکالتنامه خواهد بود.

در صورت خرید شرایطی خریدار متعهد می‌شود به منظور تضمین حصه غیر نقدی معامله در قبال چک صادر شده و در راستای ایفای تعهدات قرارداد فروش تا زمان تسویه کامل ثمن معامله، سهام را به نفع فروشنده توثیق و هزینه توثیق به عهده خریدار خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.