مکس بورس شمش بلوم «فخوز» بدون مشتری - مکس بورس

امروز عرضه ۵۰۰۰ تن شمش بلوم فولاد خوزستان در بورس کالا بدون تقاضا ماند. عرضه این محصول در قیمت پایه ۲۱۵۰ تومان به ازای هر کیلو در کنار عرضه ۵۰۰۰ تنی سبد شمش فولادی «فخوز» در قیمت پایه ۲۰۴۵ تومان در سررسید تحویل ۳۰ مهرماه بدون تقاضا باقی ماند. « دنیای بورس » در گزارش‌های قبلی علل بروز چنین احتمالی را بررسی کرده‌است.

امروز در حالی شاهد بی‌تفاوتی خریداران در صرف منابع مالی برای خرید شمش فولاد خوزستان در قیمت‌های بالای ۲۱۰۰ تومان بودیم که سابقه معاملات این محصول در بورس کالا حاکی از یک معامله ۱۸۰۰۰ تنی در قیمت ۲۱۵۰ تومان در تاریخ ۱ شهریور و با سررسید ۳۰ مهر است. معامله ۴۴۰۰ تنی این محصول در عین عرضه ۵۰۰۰ تنی در تاریخ ۱۳ شهریورماه و با همان سررسید ۳۰ مهر به نوعی نشان از ترس خریداران داخلی برای ورود در قیمت‌های فعلی می‌داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که تختال C «فخوز» با عرضه ۱۰۰۰ هزار تنی در سقف قیمت سالانه (۲۰۵۰ تومان به ازای هر کیلو) تقاضای ۷۰۰۰ تنی داشت و معامله شد. لازم به ذکر است این محصول در تاریخ ۸ شهریور با حجم ۲۰۰۰ تن در همین قیمت داد و ستد شد. زمان تحویل این محصول در هر دو معامله پایان مهرماه است.

بررسی‌های «دنیای بورس» در گزارشی تحت عنوان موانع همسویی فولاد جهانی با داخلی همزمان با کاهش رغبت خریداران در هفته گذشته مهمترین دلایل این موضوع را بررسی کرده‌است.

اما بازارهای جهانی فولاد (به طور ویژه چین) پس از تجربه یک افت نسبتا شدید مقطعی، این روزها با اعلام خبر محدودیت‌های تولید فولاد در شهر تیانجین باز هم در مسیر رشد قرار گرفته‌است. از طرفی بیلت تولیدی منطقه CIS نیز رشد مناسبی را در هفته گذشته تجربه کرده‌است. رشد هفتگی قیمت بیلت CIS

به نظر می‌رسد با ادامه وضعیت موجود بازار داخلی نیز پس از تجربه یک ایست موقت بتواند با قیمت‌های جدید کنار بیاید. هرچند افزایش سطح قیمت‌های فعلی با توجه به کاهش حاشیه سود تولید کنندگان مقاطع فولادی در کوتاه مدت تا حدود زیادی دور از ذهن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.