مکس بورس صعود قیمت فلزات‌پایه در آغاز هفته - مکس بورس

با شروع معاملات فلزات پایه در روز دوشنبه این محصولات توانستند از زیر فشار شدید روزهای گذشته حاکم بر بازار گذشته خلاص شوند. افزایش سطح خریدهای تکنیکال و واکنش به آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی چین در روزهای گذشته از جمله دلایل رشد قیمت ها به حساب می آید.

پس از اصلاح قیمت فلزات در پایان هفته گذشته، بار دیگر سطح خریدهای تکنیکال در این بازار در روز دوشنبه افزایش یافت و همین امر نیز به رشد قیمت ها منجر شد. به نظر می آید که سرمایه گذاران کماکان روند کلی حاکم بر بازار را صعودی ارزیابی و از اصلاح قیمت های مقطعی به عنوان زمانی برای اخذ موقعیتهای معاملاتی خرید استفاده می‌کنند.

در عین حال روز جمعه آمار مربوط به شاخص قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده از سوی اداره آمار ملی چین منتشر شد و به علت تسلط جوی کاملا منفی بر بازار فلزات، سرمایه گذاران به این گزارش ها اعتنای چندانی نکردند. واکنش به بهتر از انتظار بودن این ارقام به نظر می رسد در معادلات امروز سرمایه گذاران لحاظ شده است.

در این میان فلزات در بازار آتی شانگهای جو منفی را پشت سر می گذارند. تاثیر سقوط شدید قیمت این محصولات در معاملات پایان هفته بازار لندن امروز به شانگهای رسیده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۴ درصدی درصد در سطح ۶۷۰۹ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۳ در سطح ۲۱۰۲ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۶ درصدی در سطح ۲۲۷۸ دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایش یک درصدی در سطح ۳۰۶۴ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۱/۹ درصد افت کرد و روی کاهش قیمتی ۰/۸ پشت سرگذاشت.  سرب به میزان ۱/۶ درصد ارزان شده شد و در این میان آلومینیوم توانست رشد قیمتی ۰/۷ درصدی را تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.