مکس بورس طرح توافقی دو خودوساز بورسی، هفته آینده | فروش فوق‌العاده سایپا + جزییات - مکس بورس

درحالی نخستین طرح فروش فوق العاده وزارت صمت قرار است از هفته آینده به اجرا درآید که فردا هم قیمت جدید خودروهای داخلی به خودروسازان ابلاغ میشود.

به گزارش «دنیای بورس»، براساس توافق صورت گرفته میان وزارت صمت و شرکتهای سایپا و ایران خوردو، خودروسازان می توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرحهای پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت.

همچنین خبر رسیده قیمت جدید خودروهای داخلی، فردا به خودروسازان ابلاغ می‌شود. گفته می شود، لیست قیمت جدید خودروها احتمالاً فردا (شنبه) به شرکت های خودروساز ابلاغ شود. پیش تر سایپا اعلام کرده بود که هنوز قیمت های جدید ابلاغ نشده است.

 

به صفر رساندن تعهدات معوق، اولویت اصلی سایپا در سال جاری است

مدیرعامل گروه سایپا از آمادگی این گروه خودروسازی برای اجرای کامل و دقیق بسته ویژه کنترل بازار خودرو خبر داد و گفت: طبق آنچه که سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند اجرای این بسته ویژه حول چهار محور خواهد بود که گروه خودروسازی سایپا آمادگی کامل دارد تا دو محور “تولید” و “تامین به موقع” خودرو را به طور کامل و دقیق انجام دهد.

به گزارش سایپانیوز، مهندس سیدجواد سلیمانی اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته با اجرای پویش ملی ساخت بومی‌سازی قطعات خودرو، موفق شد ضمن تعمیق ساخت داخل محصولات، به عنوان خودروساز اول کشور پرچمدار رونق تولید باشد و در سال تحریمی ۹۸ تیراژ تولید سال غیرتحریمی ۹۷ را تکرار کند.

سلیمانی ادامه داد: سایپا با تکیه بر تیراژ تولید بیش از ۴۱۴ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸ این فرصت را پیدا کرد تا تعداد تعهدات معوق خود را به شدت کاهش دهد. از سوی دیگر در برنامه‌ریزی‌های پیش فروش برای سال ۹۹ کمترین تعهد ممکن را ایجاد کردیم تا بتوانیم بیشتر محصولات تولید فصل بهار را به کاهش تعهدات معوق اختصاص بدهیم.

وی تعامل و تقویت بیشتر زنجیره تامین با برقراری کامل انضباط مالی در سایپا را از دیگر اقدامات این گروه خودروسازی در سال گذشته اعلام کرد و گفت: براساس همین اقدامات گروه خودروسازی سایپا آمادگی کامل برای اجرای محورهای تولیدی بسته ویژه کنترل بازار خودرو را دارد.

سلیمانی با اشاره به ثبت نامِ ۱۵۰هزار نفری در طرح فروش و تحویل ۹۰ هزار خودرو به مشتریانِ سایپا در سه ماه گذشته افزود: به صفر رساندن تعهدات معوق به مشتریان، اولویت اصلی گروه خودروسازی سایپا در سال جاری است و علاوه بر آن قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در گذشته برای تولید محصولات خود بیشترین وابستگی را به شرکای خارجی داشت به گونه ای که بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو مشترک با شرکت های چینی و فرانسوی تولید می کرد اما در سال ۹۸ و با اجرای پویش ملی بومی سازی قطعات، این وابستگی را به صفر رساند و موفق شد، کاهش تولید خودروهای مشترک را با محصولات داخلی جبران کند.

مدیرعامل گروه سایپا در پایان از تلاش و ورود نهادهای نظارتی برای کم کردن نقش واسطه‌گری در بازار قدردانی کرد و گفت: متاسفانه قیمت‌سازی های واسطه گرایانه باعث سرریز شدن نقدینگی جامعه به سوی این بازار شد و التهاب را تشدید کرد. ورود دستگاه های نظارتی تا اندازه ای از این التهاب کاسته اما لازم است اقدامات تکمیلی نیز برای به ثبات رساندن بازار انجام شود. گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد تا نقش و سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

 

جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا: متقاضیان خرید محصولات سایپا در‌ سامانه “امتا” پیش‌ثبت نام کنند

معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت فرآیند فروش فوری محصولات گروه خودروسازی سایپا تغییر کرده و از هفته آینده تحت عنوان “فروش فوق العاده محصولات سایپا” اجرا خواهد شد.

به گزارش سایپانیوز، عباس قاسمی در تشریح تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا برای اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو گفت: در شیوه جدید نیز کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو  در صدر اولویت های سایپا قرار دارد و به همین دلیل، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

قاسمی ادامه داد: ثبت نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به “امتا” راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت دهیم چرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت عدم انتخاب در قرعه کشی فراهم باشد.

معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا در تشریح فرآیند فروش فوق‌العاده محصولات سایپا اظهار کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه سامانه “امتا” طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت نام های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند، افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند. پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف می شود و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آنها تا یک هفته فرصت خواهند داشت تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

قاسمی با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می شوند، سه ماه پس از تکمیل وجه تحویل داده خواهد شد، افزود: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد، به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.

وی در خصوص تعداد خودروهایی که در هر مرحله از فروش فوق العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شود نیز اظهار کرد: براساس توافق های صورت گرفته، خودروسازان می توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح های پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت.

 

کاهش قیمت بازار با روند افزایشی تیراژ تولید/ ایجاد تعادل در بازار با اجرای بسته ویژه فروش محصولات

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال و تولید روزانه بیش از دوهزار دستگاه از محصولات ایران خودرو، قیمت های بازار در چند روز اخیر کاهش چشمگیری یافته و با ادامه تولید و عرضه، این روند همچنان تداوم خواهد یافت.

ایکوپرس- فرشاد مقیمی از تولید ۵۶ هزار و ۹۳۱ دستگاه خودرو تا روز ۲۶ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: عزم مجموعه ایران خودرو در مسیر برنامه ریزی برای تحقق هدف تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری قرار دارد.

وی افزود: تا روز ۲۶ اردیبهشت ماه افزایش ۶ درصدی در تعداد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

مقیمی از اجرای بسته ویژه عرضه خودرو به بازار مطابق با اهداف و سیاست های وزارت صمت خبر داد و گفت: با اجرای این بسته، علاوه بر این که امکان فعالیت سودجویان به حداقل خواهد رسید، مشتریان نیز با اطمینان خاطر از قیمت اقدام به خرید خودرو خواهند کرد.

وی از اجرای فروش فوق العاده محصولات در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تمام ساز و کارهای لازم برای اجرای آن فراهم می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: با دریافت مجوز شماره گذاری محصولات و تحویل ۱۰ هزار دستگاه خودرو آماده تحویل در روزهای آینده، روند عرضه با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت و همین امر کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایران خودرو مصمم است تا همراه با سیاست های وزارت صمت و دستگاه ها و نهادهای ذیربط، تمامی تلاش خود را برای مدیریت بازار و ایجاد توازن در عرضه و تقاضا به کار بندد.

 

کاهش قیمت بازار با حذف ابزار دلالان برای افزایش قیمت

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با ممنوعیت درج قیمت در سایت های فروش اینترنتی خودرو،‌ قیمت بازار حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

ایکوپرس- بابک رحمانی در این باره افزود: در روزهای اخیر که قیمت خودرو در بازار افزایش حبابی داشته و بسیاری از مشتریان واقعی، توانایی خرید خودرو را نداشتند با محدودیت فعالیت دلالان و سودجویان روند نزولی گرفته و در چند روز اخیر کاهش تا حدود ۱۵درصد را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو در بازار سودی نصیب خودروسازان نکرده و صرفا برخی واسطه گران و سودجویان مبالغ هنگفتی را کسب کردند و برخی مشتریان نیز متضرر شده اند.

رحمانی ضمن اشاره به تغییرات قیمتی بازار ناشی از محدودیت فعالیت دلالان از سویی و برنامه های افزایشی گروه صنعتی ایران خودرو در تولید و عرضه خودرو از سویی دیگر، اظهار امیدواری کرد: در روزهای آینده نیز روند کاهشی قیمت در بازار ادامه داشته باشد و به این ترتیب مشتریان بتواند با خیال آسوده نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 28 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.