مکس بورس عبور قیمت نفت از مرز 54دلار - مکس بورس

قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه به تبع افزایش تقاضا از سوی چین،  کاهش نسبی خطر توفان ایراما و همچنین تلاش عربستان برای تمدید برنامه کاهش تولید در مسیر رشد قرار گرفت.

صبح دوشنبه ارزش یوان در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح از ماه مای ۲۰۱۶ رسید و همین امر نیز در تحریک تقاضای چینی‌ها در بازارهای کالایی به ویژه بازار انرژی نقش پررنگی داشت. این روند حمایت مناسبی را از قیمت نفت به عمل آورد.

همچنین کاسته شدن از سرعت توفان ایرما نیز در بهبود معاملات نقش آفرین بود. با وجود خسارت‌های فراوان ایرما به ایالت فلوریدا، میزان خسارت‌ها تا این لحظه از سطوح برآورد شده پایین‌تر بوده است. این امر چشم انداز تقاضا برای نفت در ایالات متحده را بهبود بخشید.

همچنین دیروز خبر رسید که وزیر انرژی عربستان در ادامه تلاش‌های خود در زمینه تمدید برنامه کاهش تولید نفت، با وزرای نفت ونزوئلا و قزاقستان ملاقات داشته است. به گفته خاالد الفلیح وزاین نفت این دو کشور موضع مثبتی در زمینه تمدید تلاش ها برای بازگرداندن تعادل به بازار داشته اند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افزایشی ۰/۴۵ درصدی به ۵۴/۰۲ دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه اکتبر با رشدی به میزان ۰/۸ درصد در سطح ۴۷/۸۷ دلار قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.