مکس بورس عرضه اولیه داریم اما به یک شرط + زمان احتمالی - مکس بورس

شرط عرضه اولیه سهام در هفته جاری به یک شرط اعلام شده است. از دید ناظر بازار باید شرکت ها مقررات بازار را رعایت کنند، درانصورت میتوانند در بورس یا فرابورس حضور یابند.

دنیای بورس | با سرازیری موجی از نقدینگی به بازارها، حالا اما مقام ناظر و سیاست‌گذار بازار در پی جذب نقدینگی از طریق شیوه های گوناگون است. افزایش تعداد عرضه اولیه ها از جمله این تمهیدات ناظر بازار است که میخواهند به واسطه آن بخشی از نقدینگی ها را جذب کند. حالا پس از دو هفته از غیاب عرضه اولیه ، به نظر میرسد در این هفته یا هفته بعد حتما شاهد حداقل یک عرضه اولیه خواهیم بود. پیشتر هم مسئولان از آماده شدن بستری برای عرضه اولیه ها خبر داده بودند.

با این اوصاف نماد «پیزد» برای لاستیک یزد در اولویت اول برای عرضه اولیه چهارشنبه همین هفته است که البته نیازمند برطرف شدن برخی مسائل مربوط به شرکت است. دیگر نماد در صف «آریا» برای پتروشیمی آریاساسول است که آنهم به دلیل نقص در ارایه صورت های مالی فعلا در نوبت است که به احتمال قوی به هفته بعد موکول میشود. در همین حا پتروتحلیل در خبری موثق گفته است به احتمال زياد، سهام آرياساسول هفته آينده در بورس اوراق بهادار عرضه میشود.

در هیمن حال افسانه اروجی در پاسخ به این سوال که آیا چهارشنبه این هفته ، شرکت فرابورس میزیان عرضه اولیه ایی خواهد بود یا خیر به بورس پرس گفت : در حال حاضر دو شرکت لاستیک یزد و آریا ساسول در نوبت عرضه اولیه هستند که تا آخر وقت امروز مشخص خواهد شد آیا زمینه عرضه اولیه را خواهند داشت یا خیر؟

وی ادامه داد: “پیزد” برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی آماده تر است که در صورت حل نکته ایی مد نظر ، آماده ورود به فرابورس خواهد شد ولی تا امروز نهایی نشده و باید منتظر ساعات آینده امروز بود . درصورت بر طرف شدن این مسئله ، اطلاعیه عرضه اولیه این شرکت امروز منتشر خواهد شد در غیر این صورت به هفته آینده موکول خواهد شد.

اروجی افزود:شرط عرضه اولیه ۵ درصدی “آریا” در چهارشنبه این هفته هم ارایه صورت های مالی از سوی شرکت است که ااز احتمال کمتری برخوردار است .

 

عرضه «آریاساسول» نزدیک است

همچنین به گزارش اختصاصی «دنیای بورس» به گفته روح اله حسینی‌مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت این شرکت در حوزه ارائه خدمات پذیرش اوراق بهادار نیز سه شرکت آریا ساسول، سنگ آهن مرکزی ایران و سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت را در سال ۱۳۹۸ در کارنامه خود دارد و به ۱۶ شرکت فعال در صنایع مختلف نیز خدمات مشاور مالی خود را ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: شرکت آریاساسول نخستین شرکتی بود که با سهام ممتاز در بازار سهام پذیرش شد . در حال حاضر نیز بحث‌های ارزش‌گذاری و تکمیل صورت‌های مالی آن در حال نهایی شدن است که در آینده نزدیک شاهد عرضه سهام این شرکت در فرابورس خواهیم بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 26 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.