مکس بورس عرضه اولیه دانش بنیان ها تا پایان امسال - مکس بورس

مدیرعامل فرابورس گفته است تا پایان سال تلاش می‌کنیم عرضه اولیه چندین شرکت از مجموعه‌های بزرگ را در فرابورس داشته باشیم.

به گزارش «دنیای بورس»، امیر هامونی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره شرایط حاکم بر بازار سرمایه گفت: با توجه به موج نقدینگی در بازار سرمایه، در هفته‌های آتی عرضه‌های اولیه خوبی در بازار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا پایان سال عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم. پیشتر گفته شده بود پليمر آرياساسول بورسي شد. آرياساسول با نماد «آريا» در بازار دوم فرابورس درج شد. گفته شده احتمالا سهام پتروشيمي آرياساسول پيش از سال جديد عرضه مي شود.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: با توجه به موج افرادی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شود باید از تخصص لازم برای ورود به بازار سرمایه برخوردار باشند و نباید ورود به بازار سرمایه را به عنوان شغل دوم در نظر بگیرند.

هامونی افزود: ما با توجه به زیرساختها، بازار را مدیریت می‌کنیم، اما افراد باید به سطحی از سواد مالی کافی برسند و وقت و اگاهی کافی برای حضور در بازار بورس داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند و به فضای مجازی اطمینان نکنند و از افراد متخصص دارای مجوز از سازمان بورس استفاده و مشاوره برای حضور در بازار بگیرند.

مدیرعامل فرابورس بیان کرد: باید فرهنگ سهامداری را گسترش دهیم و از این بازار ثروت افرینی کنیم و با نگاه بلند مدت در بازار و با کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان بورس بهترین فرصت برای همه و برای اقتصاد ایران رقم بخورد.

 

عرضه اولیه دو شرکت تابعه « فارس » در سال جاری و آینده

همچنین به گزارش بورس پرس، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اعلام حمایت منطقی پس از عرضه سهام شرکت های تابعه از وعده عرضه اولیه پلیمر آریاساسول تا پایان سال و پتروشیمی ارومیه در ابتدای سال آینده خبر داد.

بعد از ظهر امروز نشستی خبری آنلاین درخصوص آخرین نکات کلیدی عرضه اولیه ۹٫۵ درصدی سهام پتروشیمی تندگویان با حضور علی ربیعی و رضا قاسمی شهری مدیران عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی تندگویان در محل ساختمان فرابورس برگزار شد.

ربیعی از پیش بینی اقبال سهامداران به این سهم خبر داد و گفت: در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سیاست عرضه شرکت های تابعه در بورس در حال انجام است و بر اساس وعده قبلی به سهامداران و بازار سرمایه، بعد از عرضه سهام پتروشیمی پارس و نوری، امروز شاهد عرضه ۹٫۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی تندگویان هستیم و تعداد شرکت های تابعه وارد شده به بورس و فرابورس به ۶ می رسد.

وی با اظهار امیدواری به عرضه ۵ درصد از سهام شرکت پلیمر آریاساسول در فرابورس افزود: سیاست هلدینگ در کلیه شرکت های تابعه پس از عرضه سهام ، حمایت منطقی آنها از طریق صندوق بازارگردانی خلیج فارس است که در مورد “شگویا” هم این اتفاق می افتد. عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه هم با توجه به فشردگی زمای تا پایان سال و انجام بقیه امور تا اوایل سال آینده صورت می گیرد.

قاسمی شهری نیز در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای سودآوری شرکت در سال آینده گفت: برای سودآوری، تداوم، استمرار و افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته که در این راستا، ۱۰۰ گلوگاه شناسایی و در قالب پروژه در حال اجرا هستند که تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد. سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سال خوبی برای تندگویان پیش بینی می شود.

بنابراین گزارش، امیر هامونی هم اعلام کرد: درحالی زمان سفارش گیری برای خرید ۹٫۵ درصد از سهام”شگویا” ساعت ۱۰ تا ۱۳ اعلام شده بود که با تمدید ۱۵ دقیقه ای و ۵ دقیقه قبل از اتمام زمان، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این فرآیند مشارکت کرده اند که رکورد جدیدی در فرابورس بشمار می آید.

در همین رابطه نیز خواندید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.