مکس بورس فلزات‌پایه باز هم ارزان شدند - مکس بورس

با آغاز معاملات روز چهارشنبه در بازار فلزات پایه، قیمت این محصولات در معاملات لندن و شانگهای بازهم زیر فشار قرار گرفت. تداوم روند شناسایی سود از سوی سرمایه گاران در کنار افزایش موجودی انبار برخی از محصولات از دلایل تزلزل قیمت ها به حساب می آید.

پس از رشد قیمت ملموس فلزات در هفته های اخیر، این محصولات از اواخر هفته گذشته وارد فاز اصلاح شده اند. روند شناسایی سود پس از رشد قیمت اخیر باعث ایجاد فشار ملموسی بر معاملات فلزات شده و این محصولات را به درصدهای منفی کشانده است.

در عین حال رشد ذخایر برخی از محصولات به ویژه مس در انبارای بازار فلزات لندن از دیگر دلایل ایجاد فشار بر معاملات امروز به حساب می آید. عصر روز گذشته میزان ذخایر مس در بازار فلزات لندن با رشدی بیش از ۱۰ هزار تن مواجه شد.

در عین حال فعالان بازار خبر می دهند که رشد ارزش یوان در برابر دلار در روزهای اخیر نتوانسته موجب تحریک تقاضا برای مس شود. بر این اساس رشد اخیر ارزش یوان به تبع تصمیمات جدید ارزس بانک مرکزی چین موجب برهم خوردن تعادل در همبستگی قیمت میان شانگهای و لندن شده  و از ایجاد فصرت آربیتراژی جلوگیری کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۲ درصدی در سطح ۶۶۵۸ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۱۳۲ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۵ درصدی در سطح ۲۲۹۸ دلار قرار گرفته و قیمت روی با کاهشی ۰/۴ درصدی در سطح ۳۰۵۳ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان یک درصد افت کرد و روی کاهش قیمتی ۰/۸ پشت سرگذاشت.  آلومینیوم به میزان جزئی ارزان شد و در این میان سرب توانست رشد قیمتی ۲/۹ درصدی را تجربه کرد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.