مکس بورس فلزات‌پایه زیر فشار گزارش‌های چین - مکس بورس

در پی انتشار برخی گزارش‌های نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد چین، فلزات پایه در شروع معاملات هفتگی کمی زیر فشار قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب فضای نسبتا منفی بر بازار شانگهای حاکم شده و معاملات لندن نیز روندی مبهم را تجربه می‌کند.

صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که نرخ رشد تولیدات صنعتی این کشور در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶/۴ درصد تجربه رسیده است.

همچنین سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت چین در ماه گذشته میلادی افزایشی ۸/۳ درصدی را در مقایسه با جولای سال ۲۰۱۶ تجربه کرده و نرخ رشد خرده فروشی این کشور در ماه جولای ۱۰/۴ درصدی بوده است.

تمام ارقام اعلام شده از سوی اداره آمار ملی چین پایین‌تر از پیش‌بینی‌ های ارائه شده از سوی موسسات مالی و تحقیقاتی بود و همین امر نیز معاملات در بازارهای کالایی از جمله فلزات پایه را متاثر کرد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۱۶ درصدی در سطح ۶۴۱۶ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی ۰/۶ درصدی در سطح ۲۰۳۴ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۴ درصدی در سطح ۲۳۴۴ دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایشی ۰/۳ درصدی در سطح ۲۹۱۲ دلار گزارش می‌شود.  سرب و روی کماکان متاثر از تحولات سمت عرضه به خصوص احتمال اخلال در تولید معادن استان سیچوان چین به تبع زلزله اخیر در این منطقه هستند.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان ۱/۳ درصد افت کرده و روی کاهش قیمتی ۰/۱ درصدی را پشت سرگذاشته است.  قیمت سرب ۰/۲ درصد پایین آمده و در این میان تنها مس توانسته رشدی ۰/۳ درصدی را پشت سر بگذارد. پس از افت شدید قیمت مس در روز جمعه، امروز برخی سرمایه گذاران کمی روی خوش به این محصول نشان دادند.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.