مکس بورس قطع گاز شرکت‌ های سیمانی از این هفته / احتمال ایجاد التهاب در بازار سیمان وجود دارد - مکس بورس

مکس‌بورس سارا محسنی؛ عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با مکس‌بورس گفت: موضوع قطع گاز شرکت‌های سیمانی در استان‌های مختلف، تفاوت دارد و گاز این شرکت‌ها در استان‌های شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و به طور کلی در نیمه شمالی کشور که در تامین گاز آنها مشکل وجود دارد، قطع خواهد شد. البته در استان‌هایی که در زمینه تامین گاز مشکلی وجود ندارد، شرکت‌های سیمانی به فعالیت ادامه خواهند داد.

وی افزود: وزارت صمت، تصمیم به قطع گاز برخی از شرکت‌های سیمانی گرفت و انجمن صنفی را نیز در جریان قرار داد. ما به این موضوع، اعتراض داشتیم. زیرا با کاهش فشار و درنهایت قطع گاز و عدم تولید و استفاده از سوخت‌های پاک، مشکلاتی را برای صنعت سیمان ایجاد خواهد کرد.

شیخان اضافه کرد: در مناطقی که تامین گاز با مشکل مواجه است، سوخت دومی را برای واحدهای تولیدکننده سیمان درنظر گرفته‌ایم که در صورت قطع گاز، سوخت را به مدت ۱۵ روز تامین می‌کند. اما حمل سوخت به شرکت‌های سیمانی و کارخانه‌ها، به کندی انجام می‌شود و امیدوار هستیم راهکاری برای این مشکل درنظر گرفته شود. در هر صورت، قطع گاز وقفه‌ای در تولید ایجاد خواهد کرد که احتمال ایجاد التهاب در بازار نیز را به دنبال دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درمورد مشکلات تامین سیمان برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت قطع گاز واحدهای تولیدی اظهار داشت: به طور حتم قطع گاز، اختلالی در این زمینه ایجاد خواهد کرد. ما اعلام کردیم که در صورت تامین سوخت و برق پایدار، قادر به تولید سیمان مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن هستیم. اما اگر قطع مکرر برق و گاز رخ دهد، وقفه ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبعات قطع کردن برق یا گاز واحدهای تولیدکننده سیمان، تا یک یا دو ماه ادامه دارد. اما در صورت تامین مستمر انرژی، خللی ایجاد نخواهد شد.

شیخان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، وضعیت بازار سیمان در شرایط عادی قرار دارد. اما پیش‌بینی می‌شود با قطع گاز واحدهای تولیدکننده سیمان، تنش و التهاب در این صنعت ایجاد شود. بعید می‌دانیم که مصرف گاز کاهش یابد، اما امیدوار هستیم که مسئولان، برق و گاز صنایع ساختمانی را تامین کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.