مکس بورس قیمت دلار پس از سفر انریکه مورا چه می‌شود؟ - مکس بورس

به گزارش مکس‌بورس، نرخ دلار در بازار تهران حدود ۱۰۰ تومان کاهش داشت و به ۲۷۱۰۰ تومان رسید.

سفر مهم مقام ارشد اتحادیه اروپا به تهران موجب عقب‌نشینی خریداران ارز شده است. در صورتی که اخبار مثبتی از دیدارهای مورا با مقامات کشور منتشر یا فرضا زمان ازسرگیری گفت‌وگوهای برجامی اعلام شود، امکان افت بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت.

آخرین تلاش‌ها برای احیای برجام

با این حال، از سوی مقامات آمریکایی نوعی زنگ هشدار در خصوص مذاکرات وین به صدا آمده است. بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود مدعی شد که زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای رو به اتمام است.

او بار دیگر یادآوری کرد «آماده‌ایم به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم». رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران نیز اخیرا مذاکرات وین را به دلیل غیرمستقیم بودن گفت‌وگوها با ایران «ناامیدکننده» خوانده و مدعی شد که ایران مواردی فراتر از برجام می‌خواهد. او البته مسیر را برای گفت‌وگو در خصوص «برجام‌پلاس» که می‌تواند توافقی متفاوت و فراتر از توافق هسته‌ای سال ۹۴ باشد باز می‌بیند.

در این مقطع حساس، مالی قرار است به زودی به عربستان، امارات و قطر نیز برای رایزنی در خصوص برجام سفر کند. از این رو احتمالا احتیاط مدتی همراه خریداران بازار ارز باشد.

کف محکم ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار طی روزهای گذشته در مرز ۲۷ هزار تومان حمایتی جدی داشته است؛ محدوده‌ای که طی یک ماه گذشته حداقل ۵ بار به عنوان کف حمایتی محکمی، سد حرکت نزولی دلار شده است.

به عقیده معامله‌گران تکنیکال در صورت عبور از این مرز، اولین ایستگاه نرخ ارز در حدود ۲۶۸۵۰ تومان خواهد بود؛ با این حال، حمایت جدی تا نزدیکی کف کانال ۲۶ هزار تومان پیش‌‌بینی نمی‌شود.

منبع: بورسان 

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه طلا و ارز مکس‌بورس بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها