مکس بورس مصوبات جدید در قیمت محصولات فولادی + جزییات - مکس بورس

در جلسه مشترک چهار معاون وزارت صمت در خصوص بازنگری ابلاغیه قیمت محصولات زنجیره فولاد مصوبات جدیدی نهایی و ابلاغ شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از چیلان، در این نشست روی بازنگری مجدد در سیاستهای مربوط به قیمت گذاری محصولات فولادی به نحوی که منجر به افزایش در میزان تولید و صادرات و‌ توجه به محصولات پایین دستی بشود بحث و ‌تبادل نظر شد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

همچنین مقرر شد فرمول قیمت گذاری محصولات فولادی و عرضه محصولات (داخل و صادرات) بر مبنای ارز نیمایی با فرمول جدید ستاد تنظیم بازار برای هر یک از محصولات محاسبه شود.

شمش فولادی: کارگروه تنظیم بازار امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت تصویب کرد که تا اطلاع ثانوی، قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، معادل ۸۸ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران در خلیج فارس، ضربدر در نرخ ارز نیمایی باشد. همچنین مقرر شد که سقف رقابت در معاملات شمش فولادی در بورس کالا، ۱۲ درصد باشد. پیش از این، قیمت پایه شمش فولادی، معادل ۸۳ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران بود.

میلگرد: شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از این است که در مورد قیمت میلگرد نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار تصمیم‌گیری شد. بر این اساس، قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا، ۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت هفتگی شمش فولادی خواهد بود و سقف رقابت در معاملات میلگرد نیز ۱۰ درصد خواهد بود.

ورق گرم و ورق سرد: در جلسه کارگروه تنظیم بازار، قیمت پایه ورق گرم در معاملات بورس کالا، ۹۰ درصد قیمت جهانی تصویب شد و سقف رقابت در معاملات ورق گرم نیز ۱۰ درصد خواهد بود. قیمت پایه ورق سرد در معاملات بورس کالا، تا اطلاع ثانوی، ۲۰ درصد بالاتر از قیمت میانگین کشف‌شده ورق گرم تحویلی به مشتریان خواهد بود و سقف رقابت در معاملات ورق سرد، ۵ درصد خواهد بود.این تصمیم موقتی خواهد بود.

البته فردا قرار است جلسه مهمی در معاونت وزارت صمت در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.