مکس بورس معاملات مبهم در بازار طلا - مکس بورس

در پی کاهش ارزش دلار و رشد تقاضا از سوی هند در بازا نقدی، قیمت طلا رشد مختصر را در معاملات آتی روز چهارشنبه تجربه کرد اما در معاملات نقدی این محصول کماکان زیر فشار قرار دارد.

دلار ایالات متحده روندی نزولی را در برابر پوند و یورو از شب گذشته در پیش گرفته  و همین امر نیز به ورود شاخص دلار به محدوده منفی در صبح امروز منجر شده است. در پی این امر تقاضا برای طلا روندی صعودی را در پیش گرفت.

همچنین با نزدیک شدن به زمان برگزاری جنواره دیوالی در هند، تقاضا برای طلا از سوی این کشور افزایش یافته است. دیوالی یک از اعیاد مهم هندوهاست که در ۱۹ امتبر آغاز خواهد شد.

در این میان با بهبود وضعیت بورس های اوراق بهادار ایالات متحده در شب گذشته و صعود شاخص های بورس های آسیایی در صبح امروز بخشی از سرمایه ها از بازار فلزات قیمتی خارج شده و به سوی بازار سهام حرکت کرده که این روند فشار نسبی را بر معاملات طلا وارد کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح ۱۳۳۴/۹ دلار رشد قیمتی بیش از دو دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با کاهشی مختصر در سطح ۱۳۳۰/۸ دلار قرار گرفته است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.