مکس بورس معاملات مبهم فلزات پایه در روز سه‌شنبه - مکس بورس

در پی انتشار گزارش ناامیدکننده تجارت خارجی چین در ماه جولای، فلزات پایه در معاملات روز سه‌شنبه زیر فشار نسبی قرار گرفتند و برخی از محصولات معاملاتی در لندن با افت قیمت مواجه شدند

امروز دولت چین در گزارشی از رسیدن نرخ رشد صادرات این کشور در ماه جولای ۷/۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد که این رقم پایین‌ترین نرخ رشد از ماه فوریه تاکنون به حساب می‌آید. همچنین براساس این گزارش واردات در ماه گذشته میلادی افزایشی ۱۱ درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب ضعیف‌ترین نرخ رشد واردات از دسامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون رقم خورده است.

آرام شدن نرخ‌های رشد رشد مذکور به خصوص رشد واردات چین در حال حاضر تبدیل به نگران‌کننده‌ترین موضوع پیرامون چشم انداز رشد اقتصادی این کشور شده است. با توجه تلاش‌های سال های اخیر دولت چین برای اصلاح ساختار اقتصاد این کشور و اتکای بیشتر بر مصرف داخلی، افت واردات به عنوان نشانه‌ای از تقاضای نه چندان مطلوب در داخل این کشور تلقی شده امری که نگرانی‌هایی را در زمینه حفظ نرخ رشد اقتصادی چین ایجاد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۴ درصدی در سطح ۶۳۹۲ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی مختصر در سطح ۱۹۷۳ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۱ درصدی در سطح ۲۳۶۴ دلار قرار گرفته و روی با نوسانی اندک و در سطح ۲۸۷۳ دلار گزارش می‌شود.  

همچنین پس از افت قیمت در جلسه معاملاتی صبح امروز، قیمت فلزات در شانگهای در جلسه معاملاتی ظهر به مدار صعود بازگشت. تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۵ درصد رشد کرده و روی افزایش قیمتی دو درصدی را پشت سرگذاشته است.  قیمت سرب ۱/۴ درصد بالا رفته و آلومینیوم نیز افزایش قیمتی سه درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.