مکس بورس نفت در بالاترین سطح دو ماه اخیر - مکس بورس

در پی افت سطح ذخایر نفت ایالات متحده و افزایش احتمال تحریم ونزوئلا از سوی این کشور، قیمت نفت در شروع معاملات این هفته به سیر رو به رشد خود ادامه داد و به بالاترین سطح در دو ماه اخیر رسید.

اواخر هفته گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از کاهش بیش از هفت میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۴ جولای خبر داد. این موضوع در کنار عزم عربستان برای کاهش تولید و تعهد اعضای اوپک برای افزایش سطح پایبندی به برنامه کاهش تولید، فضای روبه رشدی را بر بازار نفت خام حاکم کرده است.

در عین حال با برگزاری انتخابات تشکیل مجمع بازنگری در قانون اساسی ونزوئلا در روز یکشنبه، احتمال تحریم صنعت نفت این کشو از سوی ایالات متحده افزایش یافته و به نظر می‌رسد امشب شاهد موضع‌گیری رسمی مقامات آمریکایی در این زمینه باشیم. پیش‌تر دولت آمریکا تعدید کرده بود که در صورت برگزاری این همه‌پرسی، ونزوئلا را مشمول تحریم های بسیار شدیدی از جمله تحریم نفتی کند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایشی ۰/۵ درصدی به ۵۲/۷۸ دلار رسیده است. پیش تر قیمت تا ۵۲/۹ دلار بالا رفته بود که این بالاترین سطح قیمت در دو ماه اخیر به حساب می آید.

نف خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر با رشدی ۰/۳ در سطح ۴۹/۸۷ دلار قرار گرفته است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.