مکس بورس نگاهی به مهمترین نکات گزارش اخیر اوپک - مکس بورس

روز گذشته گزاش ماهانه اوپک پیرامون وضعیت بازار نفت خام منتشر شد و در این گزارش ضمن اشاره به موثر بودن برنامه کاهش تولید در تعادل‌بخشی به بازار نفت، چشم انداز روشنی نیز پیش روی تقاضای این محصول به تصویر درآمد.

 براساس این گزارش پیش بینی شده که تقاضا برای نفت خام اوپک در سال آینده میلادی به ۳۲/۸۳ میلیون بشکه در روز برسد که این رقم نشان دهنده افزاشی ۴۱۰ هزار بشکه ای نسبت به گزارش پیشین این سازمان است.  رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی نیز در سطح ۱/۳۵ میلیون بشکه برآورد شده که این رقم به میزان ۷۰ هزار بشکه بالاتر برآورد پیشین اوپک به حساب می آید.

 همچنین در این گزارش اوپک بار دیگر بر موثر بودن برنامه کاهش تولد در کاهش سطح ذخایر جهانی نفت خام تاکید کرده و ایجاد حالت بکواردیشن در معاملات نفت برنت را نشانه ای از حرکت بازار به سوی تعادل دانسته است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی اوپک، میزان ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته در ماه جولای با کاهشی ۱۸/۷ میلیون بشکه ای به ۳/۰۰۲ میلیارد بشکه رسیده است.

در عین حال بر اساس این گزاش میزان تولید نفت خام اوپک در ماه آگوست با کاهشی ۷۹ هزار بشکه ای نسبت به ماه جولای در سطح ۳۲/۷۶ میلیون بشکه در روز قرار گرفته است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.