مکس بورس نگاهی به گزارش‌های ماهانه شهریور (قسمت اول) - مکس بورس

بیش از ۳۰ بنگاه تولیدی بورسی گزارش عملکرد خود در ماه شهریور را منتشر کرده‌اند. «دنیای بورس» سطوح فعالیت این بنگاه‌ها در آخرین ماه از تابستان را با ماه مرداد و میانگین عملکرد بهار مقایسه کرده و نتیجه ارزیابی‌ها را بر اساس یک جدول کیفی ارائه کرده است.

دنیای بورس: با توجه به دسترسی به صورت‌های مالی فصل بهار و انتشار آخرین گزارش ماهانه تابستان به نظر می‌رسد برآورد سود تابستانی بسیاری از شرکت‌های تولیدی در فصل دوم سال نیز در دسترس است. «دنیای بورس» در گزارش‌های آتی برآورد کمّی از سودآوری چند شرکت مطرح را ادامه خواهد کرد. با این حال وضعیت عملکرد تمامی این دسته از بنگاه‌ها در قیاس با ماه پیشین و فصل بهار ارائه خواهد شد.

این جدول به تنهایی نمی‌تواند معیار تصمیم‌گیری باشد. با این حال می‌تواند راهنمای مناسبی در تعیین کانون تمرکز بررسی فعالان بازار باشد. شرکت‌هایی که عملکرد کاملا مطلوبی به نمایش گذاشته‌اند ارزش آن را خواهتد داشت تا بازیگران بازار به بررسی دقیق‌تر از سودآوری آن‌ها بپردازند و قیمت‌های فعلی سهام را با حدود سودآوری مقایسه کنند. در مقابل سهامداری در شرکت‌هایی که وضعیت عملیاتی مناسبی در تابستان نداشته‌اند می‌تواند زنگ هشداری برای این دسته از فعالان بازار باشد.

توضیح: وضعیت نرمال به شرایطی گفته می‌شود که اختلاف عملکردی در بازه ۵- تا ۵ درصد قرار گرفته باشد. در مرحله بعد در وضعیت کمی خوب و کمی ضعیف قرار می‌گیریم. این صفت کیفی به اختلاف عملکرد بین ۵ تا ۱۵ درصد در بازه مثبت و منفی اطلاق می‌شود. بازه ۱۵ تا ۳۰ درصد مثبت را با صفات خوب و بازه ۱۵- تا ۳۰- درصد را با صفت کیفی ضعیف مشخص کرده‌ایم و در نهایت بازه تغییر بیشتر از ۳۰ درصد و کمتر از ۳۰- درصد با توصیفات خیلی خوب و خیلی ضعیف مشخص شده‌است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 290 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.