مکس بورس همراهی بورس تهران با بازار جهانی - مکس بورس

شاخص کل بورس تهران در نیم ساعت نخست معاملات امروز افت بیش از ۹ هزار واحدی را به ثبت رسانده است. ریزش دسته‌جمعی سهام از گروه‌های مختلف فشار را بر نماگر اصلی بورس تهران افزایش داده است.

به دنبال ریزش قیمت نفت و دیگر کالاها و همسان با بازار جهانی انتظار برای افت قیمت سهام در بورس تهران نیز افزایش یافته است. 

 افت قیمتی سهام منطقی است اما همچنان توصیه می‌شود مطلب با عنوان «اثر افت قیمت نفت بر بورس تهران» را مطالعه کنید. در این مطلب مباحثی پیرامون دلار مطرح شده است که طی میان‌مدت می‌تواند اثر خود را بر بازار سهام نیز منعکس کند. 

 ریزش دسته‌جمعی سهام از گروه‌های مختلف در معاملات امروز پس از رشدهای اخیر و با فضای منفی بازار جهانی چندان غیرطبیعی نیست. در معاملات امروز به غیر از صف‌های سنگین عرضه‌های اولیه محدود نمادهایی با صف خرید را شاهد هستیم. صف خرید ابتدای پیش‌گشایش امروز سهام تازه‌وارد پتروشیمی تندگویان تا بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

افت شدید قیمت نفت و بازارهای کالایی می‌تواند اثر منفی بر درآمد ارزی کشور داشته باشد. این موضوع با ضعف سمت عرضه ارز و همچنین با ضعف درآمدهای ارزی دولت و اثر پولی آن می‌تواند بر نرخ دلار موثر باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.