مکس بورس واکنش منفی بازار نفت به نشست اوپک - مکس بورس

معاملات نفت خام در روز دوشنبه از ناحیه رشد ارزش دلار در برابر یورو و همچنین عدم اتحاذ تصمیصی مشخص از سوی شرکت‌کنندگان در برنامه کاهش تولید نفت در زمینه تمدید این برنامه زیر فشار مختصری قرار گرفت و قیمت این محصول کمی افت کرد.

پس از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات پارلمانی آلمان و تضعیف حزب حاکم در این انتخابات، یورو افتی ملموس را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد و همین امر نیز بر معاملات نفت خام فشار نسبی را وارد کرد.

همچنین روز جمعه نشست کمیته نظارتی وزیران اوپک و کشورهای غیر عضو حاضر در برنامه کاهش تولید برگزار شد و با وجود ارزیابی مثبت وزاری نفت حاضر در این نشست از تاثیر برنامه مذکور در حرکت بازار نفت به سوی تعادل، تصمیصی در زمینه تمدید کاهش تولید گرفته نشد. در این میان با وجود اعلام برخی از وزرا در زمینه احتمال اتخاذ تصمیم در زمینه تمدید برنامه تا پیش از پایان سال جاری میلادی، وزیر نفت روسیه این رویداد را تا پیش از ژانویه ۲۰۱۸ بعید دانست.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با کاهشی ۰/۲ درصدی به ۵۶/۷۵ دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه اکتبر ۰/۳ درصد افت کرده و در سطح ۵۰/۴۹ دلار قرار گرفته است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.