مکس بورس ورود فلزات‌پایه به فاز استراحت - مکس بورس

با وجود انتشار گزارش امیدوارکننده‌ای دیگر از بخش تولیدی چین، فلزات پایه نتوانستند در روز سه‌شنبه به سیر رو به رشد خود ادامه دهند و روند شناسایی سود پس از رشد مناسب قیمت‌ها در روز گذشته بر معاملات امروز سایه افکنده است.

فلزات پایه در روز گذشته به لطف انتشار گزارش دولتی بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی در چین توانستند بار دیگر در مسیر رشد قرار گیرند. صبح امروز نیز بانک HSBC در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین که از سوی این موسسه محاسبه می‌شود در ماه جولای به رقم ۵۱/۱ واحد رسیده است. انتشار این خبر پس از گزارش دولتی روز دوشنبه تائیدی بر بهبود وضعیت بخش تولیدی چین به حساب می‌آید.

در پی انتشار این خبر برخی محصولات معاملاتی همچون مس در بازار آتی شانگهای روندی رو به رشد را در روز جاری تجربه کردند اما در ادامه کار فشار ناشی از بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسای سود از سوی سرمایه‌گذاران فلزات را متاثر. در معاملات لندن نیز قیمتها به تبع شناسای سود به محدوده منفی خزیده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۱۵ درصدی در سطح ۶۳۶۵ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی مختصر در سطح ۱۹۱۵ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۸ در سطح ۲۳۱۱ دلار قرار گرفته و روی ۰/۶ درصد گران شده و در سطح ۲۷۷۹ دلار گزارش می‌شود. 

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس تغییر ملموسی را تجربه نکرده و روی کاهش قیمتی ۰/۲ درصدی را پشت سرگذاشته است.  همچنین سرب به همین میزان افت کرده و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی ۰/۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.