مکس بورس وزیر بهداشت: مردم سفر نکنند | تجربیات کرونایی ایران به 5 کشور عربی - مکس بورس

درحالی که تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در ایران به بیش از ۱۲۶ هزار نفر رسید که وزیر بهداشت امروز از انتقال تجربیات کرونایی به ۵ کشور عربی خبر داد.

ترخیص ۹۸ هزار و ۸۰۸ بیمار کووید ۱۹ در ایران

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. به گفته دکتر جهانپور از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند.

وی گفت : از میان مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یک هزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. جهانپور افزود : مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

وی گفت : متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. جهانپور افزود : مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است. وی گفت : ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور افزود : تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی گفت : در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

همچنین پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد: موارد بهبودیافته از بیماری کرونا در جهان به یک میلیون و ۹۷۹ هزار و دویست و بیست و سه نفر رسید. شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و پانزده هزار و ۶۷۵ نفر و شمار جان باختگان به ۳۲۵ هزار و ۵۰۹ نفر افزایش یافته است.

بیش از دو میلیون و هفتصد هزار نفر از مبتلایان به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند که نزدیک به دو درصد از این مبتلایان در بخش ‌آی سی یو تحت مراقبت های ویژه بوده و وضعیت وخیمی دارند.

براساس نمودار سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در دو ماه گذشته (۱۹ Mar) دویست و چهل و پنج هزار و نوزده نفر بوده که این آمار بعد از یک ماه یعنی در تاریخ ۱۹ آوریل به دو میلیون و چهارصد و شش هزار و هفتصد و هشتاد و شش نفر افزایش یافت و روند رشد سریع این بیماری را در جهان نشان داد.

 درمورد شمار فوتی‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا، در دو ماه گذشته یعنی از تاریخ نوزدهم مارس ۲۰۲۰، شمار جان باختگان ۱۰ هزار و هفتاد و هفت نفر بود که این آمار در یک ماه گذشته (۱۹ آوریل) با رشد صعودی سریع، به تعداد یکصد و شصت و هفت هزار و هفتصد و هشتاد و هشت نفر رسید.

 

مردم در تعطیلات عید فطر سفر نکنند

مردم در تعطیلات عید فطر سفر نکننددکتر سعید نمکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در حاشیه تله کنفرانس با وزرای بهداشت کشورهای همسایه افزود: بزرگترین نگرانی ما این است که با رعایت نکردن فاصله گذاری و نیز نکات بهداشتی بویژه در ایام تعطیلات پیش رو ، دوباره گرفتار اوج هایی از بیماری کرونا در کشور باشیم.

وزیر بهداشت گفت: از مردم خواهش می کنم این تعطیلات عید فطر را هم رعایت کنند و سفر نروند ، قطعا سفرهای جدید یعنی ابتلای جدید به این بیماری. در بسیاری از نقاط هنوز بالای ۹۰ درصد جمعیت به بیماری مبتلا نشده است و اگر اتفاق جدید بیفتد و این سفرها باعث یک خیز جدید بیماری شود، کار برای ما بسیار سخت خواهد شد.

وی گفت: کسانی که برای تفریح به سفر می روند برای مدت طولانی این بیماری را باید با خود به همراه بیاورند و ضمن اینکه همه هم از این بیماری جان سالم بدر نمی برند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم مراعات و از سفر خودداری کنند، افزود: در استان های قرمز نباید نه کسی خارج شود و نه کسی به آنجا سفر کند.

دکتر نمکی گفت: این تصور که در استان های گرمسیر فعالیت ویروس کرونا متوقف خواهد شد، خیالی بیهوده است. هموطنان کمی بیشتر صبوری کنند تا ان شاءالله بتوانیم تا پایان خرداد شاهد وضعیت مطلوبتری باشیم.

نشست تله کنفرانس وزیر بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای قطر، یمن ، امارات ، عمان و کویت با موضوع تجارب مقابله با بیماری کرونا عصر امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد .

 

اعلام آمادگی ایران برای مدیریت کرونا در کشورهای همسایه

دکتر سعید نمکی در حاشیه تله نشست با وزرای بهداشت پنج کشور قطر، یمن، امارات عربی متحده ، کویت و عمان افزود:گزارشی از وضعیت کرونا در آن کشورها را شنیدیم و افتخارات ارزنده ای را که جمهوری اسلامی ایران در این مدت کسب کرده است به اطلاع آنها رساندیم.

وی گفت: از کشور قطر به خاطر ارسال برخی از تجهیزات پیشگیری درخصوص این بیماری تشکر و نیز برای کمک های فنی و تخصصی به آنها اعلام آمادگی کردیم .

وزیر بهداشت افزود: ما درخصوص مدیریت بیماری و تحقیقات گسترده ای که با طرح های علمی درزمینه کرونا انجام داده ایم، نتایج ارزشمندی کسب کرده ایم که می توانیم به کشورهای همسایه منتقل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای گسترش روابط تجاری با کشورهایی نظیر کویت، عمان و قطر اعلام آمادگی کردیم تا بتوانیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اعمال آنها در مرز، روابط تجاری بهتری با هم داشته باشیم.

 

اتصال ۱۵۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباط و اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت، از اتصال هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباط و اینترنت خبر داد.

آقای آذری جهرمی افزود: با تصمیم گیری صورت گرفته زمان استفاده از سایت‌های آموزشی برخط برای دانشجویان و استادان تمدید شد که به صورت رایگان تا پایان خرداد خدمات ارائه دهد.

وی گفت: طبق برآورد ديشب سازمان تنظیم مقررات حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای استفاده از فضای آموزشی به استادان و دانشجویان خدمات رایگان داده شده است.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به درخواست وزارت علوم زمان استفاده از این خدمات تا یک ماه دیگر (پایان خرداد) تمدید شد تا دانشجویان و استادان در شرایط فراگیری کرونا بتوانند در سلامت از آموزش الکترونیک استفاده کنند و کارهایشان را انجام دهند.

آقای آذری جهرمی گفت: در حوزه دانش آموزی هم با حضور آقای جهانگیری این هفته هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباط و اینترنت متصل شد.

وی افزود: کار‌های نهایی مربوط به هزار روستای دیگر هم انجام شده است که تا دو هفته آینده آن‌ها هم به این شبکه متصل می‌شوند و زیرساخت مناسب برای مناطق روستایی و دسترسی شان به آموزش و سلامت الکترونیک فراهم می‌شود تا بتوانند خدمات ارائه کنند.

 

شرکت‌های دارویی در مراحل اولیه تولید واکسن کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، منابع صنعتی روز چهارشنبه اعلام کردند شرکت‌های دارویی کره جنوبی در مراحل اولیه تولید واکسن برای ویروس کرونای جدید قرار دارند.

هیچ شرکت ملی برای آزمایش‌های بالینی داوطلبان استفاده از واکسن از سوی مقامات امنیت دارویی کره جنوبی چراغ سبز دریافت نکرده است.

این در حالیست که شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد همه شرکت کنندگان در آزمایش واکسن ویروس کرونای این شرکت پادتن تولید کرده اند.

پیشگام فعالیت در این حوزه در کره جنوبی مجموعه‌ای متشکل از شش شرکت به سرپرستی شرکت‌های بیو دارویی جنکسین و اس کی لایف ساینس است که زیرمجموعه سومین شرکت بزرگ دارویی کره جنوبی یعنی شرکت اس کی است.

شرکت جنکسین آزمایش واکسن خود را بر روی میمون‌ها با موفقیت انجام داد. شرکت بینکس یکی دیگر از اعضای کنسرسیوم تولید نمونه‌ها را به پایان رسانده است.

این شرکت قرار است به امید شروع آزمایش‌ها در ماه ژوئن طرح آزمایش بالینی خود را به وزارت غذا و امنیت دارویی ارائه کند.

اس کی لایف ساینس در حال حاضر آزمایش بی ضرری را درباره واکسن بالقوه کووید ۱۹ انجام داده است و قصد دارد آزمایش‌های بالینی را از ماه سپتامبر آغاز کند.

یکی از مسئولان شرکت گفت پس از ارزیابی داخلی، آزمایش ایمنی در حال انجام بر روی حیوانات است.

شرکت‌های دارویی بسیاری برای تولید واکسن و داروی ویروی کرونا تلاش می‌کنند، اما جزئیات تلاش آن‌ها هنوز اعلام نشده است.

کره جنوبی حمایت خود از تولید واکسن و داروی ویروس کرونا را که بیش از ۱۱ هزار نفر را در این کشور آلوده کرده است افزایش داد. ویروس کرونا تاکنون در این کشور ۲۶۳ قربانی گرفته است.

دو هفته پیش دولت کره جنوبی اعلام کرد این کشور آزمایش‌های بالینی را برای هفت داروی موجود به منظور بررسی اثرگذاری آن‌ها در درمان کووید ۱۹ آغاز کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.