مکس بورس وضعیت بورس امروز | انتظارات صعود ادامه‌دار - مکس بورس

انتظارات برای صعودی شدن بازار در هفته آینده همچنان بالاست. با افزایش سطح تقاضاها در بازار و اقبال به خرید در برخی نمادها، چهارشنبه این هفته بورس را دیدنی کرد.

دنیای بورس | امروز بازار سهام با افزایش سطح تقاضا روبه رو بود. آنچه بازار امروز را نسبت به روزهای قبل متمایز کرده است، اینکه سهامداران در روز پایانی با بیشترین اقبال خریداران مطمئن در بازار بودند. در اغلب صنایع صف های سنگین خرید تشکیل شد اما در نهایت بازار همچنان نسبت به انتشار برخی خبرها همچون سود ۸۰ درصدی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس (یکم) در عرضه اول بزرگ سهام دولتی و وعده های مربوط به عرضه های دوم و سوم سهام دولتی ها واکنش مثبت نشان میدهد. با مثبت شدن بازار کامودیتی ها، بسیاری از نمادهای کامودیتی محور نیز مثبت شدند. افزایش قیمت دلار در اقبال به نمادهای صادرات محور نیز تاثیرگذار بود. البته موج افزایش قیمت ها در بسیاری از صنایع همچون دارویی ها و قندی ها، سیمانی ها بعد از حذف دلار دولتی و تبدیل دلار نیمایی هم روی افزایش تعداد خریداران موثر بود. در این میان موج تجدید ارزیابی ها هم همچنان در راه هست و همین عامل موثری بود که روی اقبال به برخی از نمادها تاثیرگذاشت. البته انتظارات برای صعودی شدن بازار در هفته آینده نیز همچنان بالاست.

برای تعمیق و توسعه تحلیل بخوانیم:

 

خریداران دوباره از راه رسیدند

در روز پایانی معاملات سهام، خریداران دوباره از راه رسیدند و کار نیمه تمام را تمام کردند. درحالی که از دو روز پیش با انتشار شایعات مربوط به اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازار پیچیده بود که همین موضوع روی بازار اثر روانی گذاشته بود. البته با اختلالات هسته معاملات در همان روز خریداران نتوانستند کاری از پیش ببرند.

با صف خرید شدن ۴۵ نماد (قبل از گشایش بازار) انتظارات صعودی بودن پررنگ‌تر شد. به تاثیر از موضوع افزایش نرخ در بسیری از صنایع، خریداران قوی ظاهر شدند. در بسیاری از گروه ها موضوع موافقت سازمان حمایت با افزایش نرخ ها در صنایع مهم بورسی شنیده میشود که باعث شده خریداران با آگاهی به این مساله امروز را طوفانی شروع کنند.

در فلزات اساسی  در برخی نمادها همچون «فملی» و «فولاد» با مثبت شدن ادامه دار کامودیتی ها، به سرعت خریداران صف تشکیل دادند و البته بازیگران حقوقی فعالتر ظاهر شدند.  البته برای پالایشی ها «شپنا» همچنان همزمان با انتظارات مثبت از آینده نفت (با وجود کاهش اندک قیمت ها در بازارجهانی) نیز صف خرید تشکیل شد.

برای نمادهای بانکی نیز امروز دوباره خریداران از فروشندگان پیش گرفتند. در فرابورس «دی» همچنان خریداران خاص خود را دارد. نمادهای خودرویی همچون «خپارس»، «خساپا» و قطعه ساز همچون «خگستر» امروز نیز با دامنه نوسان مثبت ۵ درصدی دنبال شدند. نماد «خودرو» با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شد.

 

بازگشایی « خودرو »: اقبال خرید در خودرویی ها

نماد «خودرو» و قراردادهای اختیار این نماد با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف و انتشار اطلاعات حاصل از برگزاري كنفرانس اطلاع رساني امروز بدون محدوديت نوسان قيمت بازگشایی شد. روز دوشنبه «خودرو» به دلیل انتشار اطلاعات مربوط به شناسایی سود از دو زیرمجموعه بسته شده بود. روز قبل از آن (یکشنبه) هم نماد به دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهم و برگزاری کنفرانس خبری متوقف شده بود.

براساس اطلاعیه شفاف سازی «خودرو» در روز یکشنبه، ایران خودرو از انتقال تعداد ۱،۵۵۵،۷۰۰هزار سهم با نام شركت نگارنصرسهم (سهامي خاص) متعلق به شركت ايران خودرو خراسان به شركت تام ايران خودرو به مبلغ ۹۰۳٫۳۷۴ میلیارد تومان خبر داد.

«خودرو» در شفاف سازی دیگری (قابل تامل) نوشته بود: انواع قالب و تجهيزات لجستيك را به شركت ساپكو و شركت ايسيكو منتقل کرده است و در حالی که حوالی ۵۰ میلیارد تومان بهای تمام شده دارد، مبلغ واگذاری بیش از ۱۸۸۵٫۸ میلیارد تومان است. در توضیح این شکت آمده، انتقال قالبها به شركت ساپكو با رويكرد ارتقا سيستم كنترل داخلي و ايجاد شفافيت در دارييها و انتقال تجهيزات لجستيك به شركت ايسيكو با رويكرد تبديل شركت ايسيكو به هاب لجستيك گروه و ايجاد شفافيت در دارييها. (رقم واگذاری قید شده یعنی بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود)

«خودرو» امروز را با ۳۱ درصد مثبت بازگشایی شد. سفارش های خرید و فروش به طور مرتب در حال جابه جایی اند و این در حالی است که فروشندگان سعی کردند با افزایش سفارش ها، دامنه نوسان قیمتی را پایین بیاورند. قیمت «خودرو» امروز اگر چه بیش از ۲۳۰ تومان بازگشایی شد اما به ۲۲۰ تومان هم نزدیک شد.

بازی امروز هم دست حقیقی ها بود و این در حالی بود که نمادهای خودرویی و قطعه ساز روز مثبتی را از سر گذراندند. «خساپا» رقیب خودرو هم با صف خرید ۵۰۰ میلیونی دادوستدها را در یک ساعت پایانی دنبال کرد. به جز «خبهمن» و «خلنت» که فروشندگان موقعیت برتری دارند، در سایر نمادها با ثبت دامنه نوسان مثبت، سهامداران به استقبال خرید سهام این گروه آمده اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.