مدیرعامل بیمه نوین از برنامههای گسترده برای سالجاری خبر داد. در این میان پرداخت خسارتهای معوق و جاری و بررسی پیشنهاد اروپاییها جزو اولویتهای کاری «نوین» است. البته تنوع سبد محصول با هدف توانمندسازی در تامین بازار هم در دستور کار است؛ به طوریکه این شرکت قصد دارد دو محصول «بیمه مجتمع مسکونی» و «اتوپلاس نوین» با سطح جدیدی ارائه میشود.
گذر بیمه نوین از شرایط سخت
صورتهای مالی و وضعیت خسارتهای جرای و معوقه بیمه نوین در سالهای پیش علاوهبر موقعیت نهچندان مطلوب در توانایی کسب پرتفوی سودده، شرایط بحرانی را در آینده پیشروی شرکت ترسیم میکرد. با تغییر ریل سیاستگذاری و مسیر جدید مدیریت که با کنترل و پایش به موقع و اقدامها و برنامهریزیها همراه شد، «نوین» در سالجاری امسال پس از گذار از دو سال مالی سخت، سود ۸٫۷ تومانی شناسایی کرد.
تغییر جهت استراتژی
به روایت مدیران شرکت صورتهای مالی گویای تغییر جهت به موقع در استراتژیهای ریسکافزا و شناسایی نقاط آسیبپذیر شرکت است. حسین کریم خان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین با اشاره به اقدامهای پیشگیرانه اصلاحی برای بهبود شاخصها در شناسایی و پذیرش ریسک که در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از تلاشهای صورت گرفته پیادهسازی شفافیت در گزارشدهی دقیق و بهنگام عملکرد «نوین» است.
پیشنهاد اروپاییها
پس از برجام توجه سرمایهگذاران بینالمللی برای مشارکت و حضور در صنایع مختلف سرعت بیشتری به خود گرفت. شرکتهای بیمه اما همیشه برای سرمایهگذاری جذاب بودهاند، این توجه برای سرمایهگذاری اخیرا از سوی رقبای خارجی بیشتر هم شده است. مدیرعامل بیمه نوین با تاکید اینکه بازار بیمه در ایران بکر است، عنوان میکند: بیمه نوین پیشنهادهایی از سوی چند شرکت اروپایی داشته است که در حال بررسی و رایزنی برای همکاریهای مشترک و دستیابی به تفاهم است.
پرداخت خسارتها
مدیرعامل بیمه نوین در پاسخ به پرسش دیگری مبنیبر چگونگی وضعیت این شرکت از نظر ایفای تعهدات و خسارتهای معوق یادآور شد: پرداخت خسارتهای معوق و جاری جزو اولویتهای کاری است. در این حوزه بازنگریهای جدی صورت پذیرفته است. بیمه نوین در حال حاضر در مرحلهای است که پروندههای خسارت در زمان مقرر بررسی و پرداخت میشود.
تنوع سبد محصولها
بیمه نوین روشهای بهینه را در ارزیابی ریسک و تحلیل وضعیت بیمهنامهها در رشتههای مختلف به کار برده و به سمتی رفته که در مرحله اول انتخاب بیمهگذار بهعنوان استراتژی انتخاب مشتری اجرا شود.
به گفته مدیرعامل این مجموعه هم بیمه عمر و سرمایهگذاری بهعنوان محصول کلیدی شرکت در نظرگرفته شد، اما توسعه این محصول به معنای غفلت از دیگر محصولها و رشتههای بیمهای نیست. کریمخان زند تاکید میکند: تمرکز تک محصولی رشد پایدار شرکت را آسیبپذیر میکند و سلامت پرتفوی شرکت را به خطر میاندازد؛ بنابراین تنوع سبد محصولی با هدف توانمندسازی جامع شرکت در تامین بازار در دستور کار است.
دو محصول جدید
بیمه نوین چند طرح بیمهای در حال بررسی و آمادهسازی دارد که اخیرا هم دو محصول «بیمه مجتمع مسکونی» و «اتوپلاس نوین» با سطح جدیدی ارائه میشود.
در طرح اتوپلاس پوشش و خدمات امدادی به دارندگان بیمهنامه بدنه بیمه نوین بهصورت رایگان ارائه میشود. بیمههای مجتمع مسکونی با رویکرد تلفیق نیازهای بیمهگذاران پوشش انواع خطرات و ریسکهای مسوولیت قانونی مدیران ساختمان را برای نخستینبار در کشور در برگرفته است. مزیت این محصول دریافت پوشش مسوولیتهای ناشی از خسارات جانی و مالی احتمالی در مجتمعهای مسکونی با پرداخت هزینه اندک است.