مکس بورس پیش‌بینی سخت‌گیرانه « فخوز » محقق مي شود - مکس بورس

گزارش ماه چهارم عملکرد فولاد خوزستان در حالی به پوشش بودجه آخرین پیش‌بینی شرکت نرسیده‌ که در روزهای پایانی تیرماه با تعدیل ۲۹ درصدی؛ سود هر سهم خود را به ۶۱۴ ریال رسانده است. «دنیای بورس» با نیم‌نگاهی به بورس کالا و دسته‌بندی محصولات «فخوز» نقشه راه شرکت تا پایان شهریور ترسیم می‌کند.

بلوم و بیلت به پیش‌بینی‌ها نرسیدند

براساس آخرین پیش‌بینی‌های شرکت، گروه بلوم و بیلت از نظر ریالی سهم ۶۶ درصدی فروش فولاد خوزستان را بر عهده دارند.

نرخ فروش شمش بلوم فولاد خوزستان از روزهای پایانی سال ۹۵ تا سررسید پایان خرداد جاری، در محدوده ۱۳۶۰ تومان به ازای هر کیلو در بورس کالا مورد معامله قرار می‌گرفت. این نرخ برای سررسید پایان مرداد به ۱۵۴۴ تومان و برای سررسید پایان شهریور به ۱۶۸۰ تومان رسیده‌است.

روند رو به رشد تولید ماهانه بلوم و بیلت «فخوز» کاملا در گزارش‌های ماهانه مشهود است. نرخ رشد متوسط ماهانه ۹ درصد در افزایش تولید این گروه محصول با تامین ۳۵ هزار تنی فروش از محل انبار شرکت (۲۱۸ هزار تن موجودی ابتدای سال بلوم و بیلت فولاد خوزستان) منجر به پوشش ۳۱ درصدی فروش این محصولات در ۴ ماه نخست سال شده‌است اما پوشش ریالی فروش بلوم و بیلت در محدوده ۳۰ درصد است.

خیال راحت شرکت از فروش اسلب

موجودی ابتدای دوره اسلب فولاد خوزستان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۵۹ هزار تن است. از میزان تولید ۱٫۱ میلیون تنی این محصول در پیش‌بینی شرکت؛ طی ۴ ماه گذشته ۴۶۸ هزارتن تولید (۴۲ درصد) و ۵۲۸ هزار تن به فروش رسیده‌است. (۴۸ درصد)

نوسان قیمت این محصول طی ۴ ماه گذشته به ۱٫۲ درصد می‌رسد که با توجه به پیش‌بینی شرکت در همین سطوح؛ فولاد خوزستان چیزی در حدود ۵۰ درصد از پیش‌بینی‌ها را در این مدت عملیاتی کرده‌است. به همین منظور طی ماه‌های اخیر از سرعت تولید اسلب کاسته و بر تولید بلوم و بیلت افزوده‌است. در همین راستا تولید اسلب از ماهانه ۱۶۰ هزار تن در فروردین به ماهانه ۸۰ هزار تن در تیر کاهش یافته که موید مطلب قبل است.

سبقت از پیش‌بینی‌ها با سوخت افزایش قیمت

با فرض ادامه روند تولید تیرماه از لحاظ مقداری و فروش در سطوح تولیدی و قیمت‌های جهش یافته در بورس کالا؛ تا پایان نیمه نخست سال «فخوز» از پیش‌بینی‌های خود سبقت می‌گیرد و به پوشش ۵۲ درصدی سود هر سهم خود نائل می‌شود.

اگر همین روند تولیدی در ماه‌های باقیمانده سال نیز پابرجا باشد، بطور قطع تعدیل مثبت ویژه‌ای را در سود هر سهم شرکت در سال ۹۶ شاهد خواهیم بود اما نگاه بازار برای اعمال این تعدیل‌ها باید به نیمه دوم سال معطوف باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 46 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.