مکس بورس پیش بینی بورس امروز | هفته سرنوشت ساز - مکس بورس

این هفته را تحلیلگران چگونه پیش بینی کرده اند. آیا بورس از محدوده های منفی فاصله می‌گیرد و دوباره با صف متقاضیان خرید مواجه میشود. انتظارات چیست.

دنیای بورس | در حالی پا به هفته جدید می‌گذاریم که پایان هفته گذشته بورس، حاشیه‌های فراوانی داشت. البته این بار خبری از قوانین و دستورالعمل‌هایی نبود که اهالی بازار را شگفت‌زده کند، بلکه صف‌کشی موافقان و مخالفان بورس حاشیه‌های جدیدی ایجاد کرد. حضور یک کارشناس اقتصادی در صداوسیما و اعلام حبابی بودن شاخص‌کل انتقادات فراوانی به همراه داشت. بسیاری از فعالان بازار سرمایه اعتقاد داشتند آنتن صداوسیما نباید فقط به مخالفان بازار سرمایه اختصاص یابد و از کارشناسان و فعالان بورسی هم باید دعوت شود.

در سوی دیگر منتقدان بورس نیز صحبت‌های این کارشناس را گواهی بر ادعاهای خود قلمداد کرده و ادامه ریزش بورس را وعده دادند. فارغ از اینکه استدلال‌های کدام گروه درست‌تر است، بورس اکنون به تیتر یک بحث‌ها و گفتگوها تبدیل شده است و این مساله می‌تواند در عمق بخشیدن به بازار تاثیرگذار باشد.

برای توسعه «تحلیل» بخوانیم: دورنمای بورس در کوتاه مدت | رقبا چه میشوند

 

هفته سرنوشت‌ساز

معاملات هفته گذشته پر بود از رکوردشکنی‌های متعدد. از یک سو شاخص کل به بالای یک میلیون واحد رسید و از سوی دیگر ارزش معاملات روزانه قله جدیدی ثبت کرد. به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کد جدید صادر شده و رقمی بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شده که ۵۰ درصد، از کل سرمایه ورودی سال گذشته بیشتر است.

با این حال معاملات هفته گذشته، پیش‌بینی ادامه روند بازار در هفته جاری را دشوار ساخته است. در دو روز انتهایی هفته، بسیاری از نمادها از صف خرید به صف فروش رسیدند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ هم که صف فروش داشتند، دوباره در سقف قیمت معامله شدند. این رفت و برگشت‌های متعدد بین سقف و کف بازه مجاز قیمتی، پیش‌بینی روند بازار در هفته جاری را سخت کرده است.

اگر روال شنبه‌های ۹۹ را در نظر بگیریم، امروز باید با حجم بالای تقاضا در اکثر نمادها روبه‌رو باشیم. اما اگر به معاملات دو روز پایانی چشم بدوزیم، امروز همچنان صف فروش‌ها، نمای کلی بازار را تشکیل خواهد داد. با توجه به صف فروش‌های سنگین در پایان معاملات روز چهارشنبه، امروز بازار در محدوده منفی باز خواهد شد اما ادامه معاملات بازار، در روند روزهای آتی تاثیرگذار خواهد بود.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: حقیقی ها چه سهامی میخرند | حقوقی ها طرفدار کدام سهامند

 

صعود نفت و طلا در بازارجهانی

بعد از انتظار گزارش‌های ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا، قیمت هر اونس طلا به بالای ۱۷۵۰ دلار رسید. قیمت جهانی نفت نیز همچنان در حال صعود است. قیمت هر بشکه نفت برنت با رشد بیش از ۵ درصدی به ۳۲٫۸۴ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام WTI نیز با رشد بیش از ۷ درصد در پایان معاملات شب گذشته به مرز ۳۰ دلار نزدیک شد. در بازار فلزات پایه نیز پالادیوم و پلاتین رشد قابل توجهی داشتند اما مس، آلومینیوم و روی تا یک درصد کاهش داشتند.

دو گزارش را با هم بخوانیم:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.