مکس بورس پیش بینی بورس امروز | چه میشود؟ - مکس بورس

روز پایانی هفته بازار کدام جهت را انتخاب میکند. سهامداران در ابتدای معاملات چه تصمیمی خواهند گرفت و در پایان کدام عامل تعیین کننده جهت بازار خواهد بود.

روز بعد از هیجان‌ها

دنیای بورس | بعد از یک روز سراسر هیجانی، بازار در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که بسیاری از سهامداران، از خرید سهام سایپا ناامید شده‌اند. این گروه از افراد که بخشی از پورتفوی خود را برای خرید «خساپا» نقد کرده بودند امروز درباره وضعیت سهامداری خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

در واقع اگر در نیم ساعت ابتدایی بازار، اغلب نمادها از سمت صف فروش به سمت مثبت شدن پیش بروند، این گروه از سهامدارانی که نقدینگی دارند برای جا نماندن از رشد شاخص‌کل، دست به خرید سهام شرکت‌ها می‌زنند. از سوی دیگر اگر اطلاعیه بازگشایی ایران‌خودرو منتشر شود، شانس خود را برای خرید این سهم امتحان می‌کنند. در حالت کلی بعید به نظر می‌رسد پول قابل توجهی از بورس خارج شود.

برخی از فعالان بازار انتظار دارند با انتظار خبر بازگشایی «خودرو» بار دیگر شاهد افزایش فشار فروش در بازار و متعاقب آن، افت مجدد شاخص باشیم اما تجربه نشان داده است، منفی‌های ناشی از بازگشایی خودرو در بازار پیش‌خور شده است و نباید فقط به خاطر این استدلال، انتظار کاهش چند ده هزار واحدی شاخص را داشته باشیم.

برای توسعه تحلیل بخوانید: تحلیل بورس: اصلاحات تا کی ادامه دارد

 

خبر مثبت برای نیروگاهی‌ها

در حالی که ۴ سال از آخرین مصوبه دولت در خصوص افزایش نرخ فروش هر کیلو وات ساعت انرژی می‌گذشت، حالا مصوبه جدیدی از سوی وزارت نیرو ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، سقف قیمت بازار متعادل‌ساز برق (بازار عمده‌فروشی) از ۴۱۶ ریال به ۶۰۰ ریال برای هر ساعت مگاوات انرژی تولیدی افزایش می‌یابد که بیش از ۴۴ درصد افزایش را شامل می‌شود. همچنین نرخ قیمت پایه همچنان ۱۸۵ ریال به ازای هر کیلو وات ساعت انرژی باقی ماند. این مصوبه تاثیر قابل توجهی بر نمادهای نیروگاهی از جمله «بجهرم»، «دماوند»، «بفجر»، «بکهنوج»، «بزاگرس» و … دارد.

این خبر را هم از دست ندهید: بانک مرکزی: حراج بزرگ اوراق دولتی به زودی + متن کامل

 

روند بازار امروز

با توجه به معاملات دیروز، انتظار می‌رود در زمان پیش‌گشایش همچنان سفارش فروش بر سفارشات خرید برتری داشته باشد. بسیاری از نمادها روز گذشته با صف فروش به کار خود پایان دادند و امروز احتمال آن وجود دارد که صف‌نشینان و سهامداران عجول، از همان ابتدای بازار به دنبال فروش سهام خود باشند.

اما با توجه به اینکه اتفاق بنیادی و تکنیکالی خاصی رخ نداده است، همانند هفته‌های اخیر، حجم نقدینگی جهت بازار را مشخص خواهد کرد. در صورتی که فروش‌های هیجانی در نمادهای پالایشگاهی، بانکی و خودرویی پایان یافته و بتوانند روند صعودی خود را ادامه دهند، احتمال دارد از اواسط بازار، جهت بازار به سمت مثبت شدن تغییر جهت دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.