مکس بورس چشم‌انداز سودآوری «مادیرا» ، «چکاپا» ، «پکویر» و «کرازی» در سال 99 - مکس بورس

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بورسی، وابستگی اندک قیمت محصولات شرکت‌ها به قیمت‌های جهانی در کنار تورم انتظاری به عنوان محرک تولید، فروش و نرخ یک اولویت در تکانه‌های کامودیتی‌ها محسوب می‌شود. در همین راستا تیم‌های تحلیلی بورسی به برآورد سودآوری سال ۹۹ شرکت‌های تولید کننده داخلی کالاهای مصرفی بادوام، شیشه‌سازی، کاغذسازی و سیمانی پرداخته‌اند.

دنیای بورس: چشم‌انداز سودآوری شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مصرفی بادوام در نمادهایی نظیر «تایرا» ، «مادیرا» ، «پکویر» و «پکرمان» علیرغم مشارکت نسبتا کم تیم‌های تحلیلی، بازه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد به نحوی که در سناریوهای خوشبینانه سودآوری سال آینده، نسبت قیمت به درآمد این سهم‌ها در محدوده جذابی قرار خواهد گرفت اما در سناریوهای بدبینانه نزدیک شدن این نسبت به بالای ۸ واحد می‌تواند قیمت‌های فعلی را از لحاظ بنیادی غیرجذاب کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که میانگین پیش‌بینی سودآوری این سهم‌ها در سال ۹۹، نسبت قیمت به درآمد متوسط فعلی بازار سهام را نشان می‌دهد.

در مورد پیش‌بینی سودآوری سیمانی‌ها، شرکت‌های تولیدکننده شیشه و تک نماد «چکاپا» نیز باید گفت قیمت‌های فعلی تابلو به هیچ وجه توجیه کننده انتظارات سودآوری تحلیلگران نیست و مشخصا عوامل دیگری نظیر ارزشمندی دارایی‌ها، قدرت پول و مسائلی از این دست باعث رشد قیمت آنها شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 202 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.