مکس بورس کدام حقوقی‌ها « غپینو » فروختند؟ - مکس بورس

دادوستدهای بازار سهام اگر چه با خالص خرید ۴۰ میلیارد تومانی حقیقی‌های بازار دنبال شد، اما حقوقی‌های بازار در یک‌روز مانده به پایان هفته کاری به عرضه پارس مینو پرداختند.

دنیای بورس: جابه‌جایی نقدینگی در معاملات روز سه‌شنبه با خالص خرید ۴۰میلیارد تومانی سهامداران خرد همراه شد. در این روز معامله‌گران حقیقی خریدهای سنگینی در نماد پارس‌ مينو داشتند؛ به‌طوری‌که بیش از ۱۷میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. در این میان دو حقوقی «غپینو» (پارس مینو) به دنبال تقاضای بالای سهامداران به عرضه سهم پرداختند؛ به طوریکه ۴میلیون سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري مشترك بورسيران و ۴میلیون سهم دیگر نیز از سوی شرکت مکین عرضه شد.

در همین راستا داروسازی جابرابن حیان و سرمایه‌گذاری امید نیز در تیررس خرید معامله‌گران خرد بازار قرار گرفتند؛ به‌طوری‌که خالص خرید ثبت شده در هر کدام از این دو نماد به بیش از ۶٫۵میلیارد تومان رسید.

در مقابل سهامداران عمده بیشترین خرید را در نماد سایپا داشتند. امری که با انتقال ۱۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی‌های «خساپا» همراه شد.

در میان دیگر عرضه های مهم امروز، واگذاری ۴۰میلیون سهم بیمه البرز از سوی سرمايه‎گذاري صباتامين قرار داشت.. همچنین این حقوقی به عنوان سهامدار عمده در بیمه دانا نیز به فروش ۱۵میلیون سهم پرداخت. واگذاری ۳ میلیون سهم بیمه ملت نیز از دیگر اقدام‌های این سهامدار عمده بود. همچنین امروز سرمایه‌گذاری غدیر خرید ۳۲میلیون سهمی از سوی سرمايه‌گذاري ملي ايران را تجربه کرد. واگذاری ۲۲میلیون سهم توسعه معادن و فلزات از سوی سرمايه گذاري صدرتامين از جمله دیگر اقدام‌های مهم امروز بود.

در این میان خود سرمايه گذاري صدرتامين نیز واگذاری ۲۰۰میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري صباتامين و ۱۵میلیون سهم از سوی سرمايه گذاري تامين اجتماعي در میان نمادهای بانکی عمدتا عرضه سهم از سوی حقوقی شکل گرفت؛ در این راستا سرمايه گذاري خوارزمي اقدام به عرضه ۳۲میلیون سهم بانک پاسارگاد و ۴۴میلیون سهم بانک صادارت کرد.

 تجارت الكترونيك پارسيان نیز دیگر نمادی بود که خرید و فروش‌هایی را از سوی سهامداران عمده تجربه کرد. در حالی ۳۳میلیون و ۵۰۰هزار سهم مزبور از سوی سرمايه‌گذاري آتيه پارسيس پارس عرضه شد که در مقابل بيمه مركزي و گروه مالي پارسيان به خرید سهم پرداخته و در مجموع ۲میلیون سهم «رتاپ» را جمع آوری کردند.

در میان نمادهای خودرویی و قطعه سازها نیز قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ با خرید حدود یک میلیون سهمی از سوی سرمايه‌گذاري توسعه معين ملت روبه‌رو شد. این در حالی است که ایران خودرو به واگذاری ۹۰۰هزار سهم گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو پرداخت. همچنین خود «خودرو» نیز عرضه حدود ۳میلیون سهم توسط سرمايه‌گذاري سمند را تجربه کرد. این حقوقی به عنوان سهامدار عمده در محورسازان ‌ايران‌خودرو نیز ۵میلیون سهم را واگذار کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.