مکس بورس گزارش روزانه صندوق های ETF‌ (۲۲آبان) / دارا یکم و پالایش، بیشترین افت قیمت ها را رقم زدند - مکس بورس

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۴۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۸میلیارد تومان واحدهای صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) را از حقوقی‌ها خریدند (۶۶.۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند را به ارزش ۳۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۷.۶درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۵.۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق «دارا یکم» با زیان ۵.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸۳درصد) در رابطه با صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۶۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۴.۹درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۹۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۴میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۱۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

تحرکات صندوق‌ها 00.08.22

نوسانات صندوق‌ها 00.08.22

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.