مکس بورس گزارش روزانه صندوق های ETF (۲۳آبان۱۴۰۰) / ثبت ارزش معاملات ۴۷۰میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم - مکس بورس

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۲۸۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن  صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۶میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۱۴.۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را به ارزش ۱۹میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۴.۴درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۶.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) با زیان ۱.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق ثبات ویستا در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۴۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۳۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۲.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کهربا اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۵۱میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۲۷۵میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید12

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.