مکس بورس اخبار مهم شرکت های بورسی - مکس بورس

اخبار مهم شرکت های بورسی

در این بخش خبری پرشین بورس به  به بررسی اخبار اقتصادی , اخبار سیاسی , شایعات و شنیده های بورسی روز بازار سرمایه ایران میپردازیم.با ما همراه باشید.

حادثه در پتروشیمی شازند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند با نماد شاراک، قطار باری با ۴۹ واگن تانکر حمل سوخت که در ایستگاه سمنگان جهت بارگیری در شرکت پخش فرآورده های نفتی شازند آماده می شد ساعت ۱۱:۲۰ روز دوشنبه ۹۷/۰۸/۰۷ به علت نقص فنی در سیستم ترمز موفق به توقف در ایستگاه نشد و پس از طی مسیر و عبور از شرکت پخش فراورده های نفتی وارد خطوط ریلی شرکت پتروشیمی شازند گردید و پس از رسیدن به انتهای خطوط ریلی در ناحیه ۲ مجتمع پتروشیمی از خط خارج و لوکوموتیو و تعدادی از واگن های آن واژگون شدند و خوشبختانه این قطار قبل از برخورد با تاسیسات صنعتی واحدهای عملیاتی متوقف شد و واژگونی آن هم هیچگونه مصدوم یا تلفات جانی نداشت و راننده لوکوموتیو هم پس از حادثه به صورت سرپایی در کلینیک پتروشیمی مداوا و مرخص گردید.پس از وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای آتش نشانی و اورژانس و سایر مدیران و نیروهای مرتبط شرکت پتروشیمی شازند در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات پیشگیرانه اولیه با دقت و سرعت صورت پذیرفت.

اخبار مهم شرکت های بورسی

اخبار مهم شرکت های بورسی

گروه مديريت سرمايه گذاری اميد (واميد)

سود ۱۶ میلیارد تومانی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در شهریور

شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در شهریور ماه، ۱۶ میلیارد تومان از معاملات خود سود کسب نمود. ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در شهریور ۲٫۱۱۲ میلیارد تومان افزایش داشت.

سهامی ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب

دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ایمیدروبرای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه کانمین ۲۰۱۸ گفت: ذوب آهن افتخار صنعت فولاد کشور و به عنوان صنعت مادر مورد حمایت جدی ما است.دکتر رضا رحمانی افزود: ذوب آهن اخیراً مسیر خوب و جدیدی را شروع کرده است که امیدوارم در این راه به دستاوردهای شایانی دست یابد.وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این نمایشگاه از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: میزان استخراج سالیانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به ۴۰۰ میلیون تن و  صادرات ۸ میلیارد دلاری این بخش را تا ۲ سال آینده به ۱۲ میلیارد دلار برسانیم  و از خام فروشی فاصله بگیریم.

دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت نیز با حضور در غرفه این شرکت با اشاره به مصوبه اخیر هیأت عامل ایمیدرو در خصوص تأمین مواد اولیه ذوب آهن گفت: وزیر صمت دستور ویژه ای برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن صادر نموده و هیأت عامل ایمیدرو هم برای تأمین مواد اولیه ذوب آهن اخیراً مصوبه ای را گذراندند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود : برای صادرات سنگ آهن محدودیت های خاصی هست از جمله عوارض که در سال بعد عوارض ۵درصد امسال می شود ۸درصد، همچنین علاوه بر عوارض بحث عدم استفاده از معافیت های مالیاتی نیز هست.جعفر سرقینی با تاکید بر کمک ایمیدرو به ذوب آهن، گفت:ایمیدرو قرار است سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است. اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو نیز با تاکید بر عزم جدی ایمیدرو در مورد کمک به ذوب آهن گفت: ایمیدرو قطعاً کمک خواهد کرد تا شرایط برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن فراهم گردد و جلساتی قرار است برگزار شود که به صورت اساسی در این زمینه تصمیم سازی خواهد شد.

حضور ذوب آهن اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی و صنایع وابسته

ذوب آهن اصفهان به همراه شرکت های تابعه از جمله معادن زغالسنگ البرز شرقی و پویش معادن ، با برپایی غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن ، صنایع معدنی ، ماشین آلات و تجهیزات معدنی ، راهسازی وصنایع وابسته(ایران کانمین۲۰۱۸) حضوری فعال دارد .دکتر رضا رحمانی وزیر صمت ، دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت و دکتر اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو از جمله بازدیدکنندگان ویژه غرفه ذوب آهن بودندکه با توضيحات کارشناسان شرکت با جديدترين دستاوردهاي ذوب آهن اصفهان آشنا شدند .این نمایشگاه باحضور ۱۶۰ شرکت و واحدتولیدی داخلی و ۴۰ شرکت خارجی یا نمایندگان آنها از ۶ کشورخارجی ، ایتالیا ، آلمان ، ترکیه ، چین ، روسیه و لهستان۱۱ تا ۱۴آبان ماه درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید.

پتروشیمی غدیر با نماد شغدیر

شرکت پتروشیمی غدیر در نظر دارد مزایده مالکیت ۲ باب ملک تجاری متعلق به شرکت پتروشیمی غدیر ،  به خریدار واجد شرایط واگذار نماید.هنوز در سامانه کدال در خصوص رویداد مالی این رخداد شفاف سازی صورت نگرفته است.

برداشت ۱۹ هزار ۵۰۰ تن محصول از کشت پاییزه کشت و صنعت و دامپروری پارس با نماد زپارس

ارسلان کاظم‌پور مدیرعامل محترم زپارس گفت: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس یکی از موفق‌ترین شرکت‌های کشت و صنعت کشور بوده که در کشت پاییزه نیز موفق شده ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن محصول مرغوب برداشت کند.وی اظهار کرد: امسال در این شرکت عملکرد تولید محصولات نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین شركت ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس در نظر دارد مقدار حدود ۹۰ تن زيتون سبز تولید سال ۱۳۹۷ باغات زیتون خود را بصورت سردرختی  از طريق مزايده  به فروش برساند.یادآوری میشود که زپارس در سال مالی گذشته موفق شده بود مقدار ۱۸٫۴۷۲ زیتون تولید کند و این مقدار نسبت به سال گذشته رشدی حدودا ۵۰۰ درصدی را نشان میدهد

 فولاد هرمزگان با نماد هرمز

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تمامی واحدهای شرکت در نیمۀ نخست سال جاری گفت: هدف کارکنان در سال جاری دست‌یابی به ظرفیت اسمی کارخانه و تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام است که با همراهی مدیران و کارکنان زحمت‌کش فولاد هرمزگان، تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهیم بست.فرزاد ارزانی در بخش نخست سخنان خود ارتقای ایمنی در فولاد هرمزگان را نتیجۀ به‌کارگیری روزافزون دستورالعمل‌های ایمنی و بازرسی‌های حین کار دانست.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با تأکید بر این‌که در شش‌ماهۀ اول سال جاری، تولید آهن اسفنجی با تحقق ۱/۹۹ درصد برنامه به ۸۷۴ هزار و ۲۹۷ تن افزایش یافته است، گفت: تولید این محصول در سال گذشته ۷۹۹ هزار و ۳۵۴ تن بوده است.

وی روند کاهشی مصرف انرژی در فولاد هرمزگان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: مصرف ویژۀ برق واحد احیا مستقیم از Kwh/ton dri ۰۱/۱ که متوسط سال ۹۶ است به Kwh/ton dri ۹۲/۰ در شش‌ماهۀ نخست سال ۹۷ کاهش یافته است. همچنین مصرف ویژۀ گاز طبیعی واحد احیا نیز از Gj/ton dri ۰۰/۱۰ به Gj/ton dri ۷۵/۹ کاهش یافته است.

ارزانی در ادامه با اشاره به رکوردهای درخشان واحد فولادسازی گفت: در شش‌ماهۀ اول سال جاری، تولید تختال در شرکت فولاد هرمزگان با ۴۳ هزار و ۶۷۲ تن افزایش نسبت‌به مدت مشابه سال قبل به ۷۳۵ هزار و ۹۴۲ تن رسیده است.

وی با تأکید بر این‌که مصارف نسوز، اکسیژن، برق و الکترود گرافیتی نیز در این شرکت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی از kg/ton ۹۸/۱ در سال ۹۶ به kg/ton ۸/۱ کاهش یافته که این امر موفقیتی چشمگیر در واحد فولادسازی است.

او بازدهی کوره‌های قوس الکتریکی فولاد هرمزگان را ۵/۸۱ درصد و بازدهی ریخته‌گری را ۱/۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: در این دو بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام فولاد هرمزگان گفت: در مدیریت مهندسی کارخانه ۱۷۵ پروژه از معاونت تکنولوژی و توسعه، معاونت خرید، معاونت بهره‌برداری، معاونت منابع انسانی، حراست و روابط عمومی در دست اقدام است. همچنین در واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه‌ها، آنالیزهای لازم جهت کاهش تعداد آزمون‌های انجام‌شده در آزمایشگاه فولادسازی و احیا مستقیم به‌منظور کاهش هزینه‌ها در حال انجام است.

فرزاد ارزانی با اشاره به روند روبه‌رشد دستاوردهای اجرای نظام‌های مشارکتی در فولاد هرمزگان گفت: در نیمۀ نخست سال جاری میزان مشارکت کارکنان در نظام مشارکتی کارت سبز به ۵۷ رسیده است.

وی اقدامات انجام‌شده در مهندسی صنایع شرکت را چنین برشمرد: پیاده‌سازی نظام مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001:2018 ؛ پیاده‌سازی نظام مدیریت زیست‌محیطی ISO 14001:2015 ؛ ارتقای سرآمدی سازمانی از طریق نهایی‌سازی خودارزیابی تعالی سازمانی و استخراج پروژه‌های بهبود مهرماه ۹۷؛ نهایی‌سازی و تکمیل اظهارنامۀ تعالی سازمانی مهرماه ۹۷؛ طراحی نقشۀ راه تعالی سازمان (سه‌ساله)؛ ممیزی صدور گواهی‌نامۀISO50001 در مهرماه ۹۷؛ تمدید عضویت در بنیاد EFQM اروپا؛ ثبت‌نام جهت ارزیابی سطح R4E  در نمایندگیEFQM اروپا؛ اجرای ممیزی داخلی ISO50001 در شهریورماه ۹۷ و … .

وی خاطرنشان کرد: در بخش فناوری اطلاعات چند پروژه انجام شد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: استقرار سیستمPrice List جهت اعتمادسازی بیشتر مشتریان با مشخص کردن پارامترهای تأثیرگذار در قیمت؛ استقرار سیستم نوین آزمایشگاه؛ راه‌اندازی سیستم حمل مکانیزه جهت افزایش سرعت بارگیری محصول؛ برقراری ارتباط سیستم‌های اتوماسیون اداری شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه؛ راه‌اندازی زیرساخت BI (هوش تجاری) و … .

مدیرعامل فولاد هرمزگان با تأکید بر این‌که در طراحی و توسعۀ محصولات (R&D ) نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام ‌شده است گفت: برقراری تعاملات گسترده با بیشتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، فراخوان بیش از ۲۰ پروژۀ پژوهشی با هدف آینده‌پژوهی صنعت فولاد و افزایش ارزش افزودۀ محصولات تولیدی، همکاری گسترده با واحد تحقیق و توسعۀ فولاد مبارکه و تعریف و انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک و عقد تفاهم‌نامۀ همکاری پژوهشی با پژوهشکدۀ فولاد در جهت رفع نیازهای پژوهشی شرکت فولاد هرمزگان از طریق تعریف پروژه‌های پژوهشی مشترک و بازنگری و تدوین گردشکارهای واحد تحقیق و توسعه با همکاری واحد R&D شرکت فولاد مبارکه از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش است.

وی سهم فولاد هرمزگان در حجم معاملات محصول تختال در بورس کالا را ۴۵ درصد معادل ۲۵۵ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: در شش‌ماهۀ نخست امثال ۷۰۶ هزار و ۲۴۰ تن تختال فولاد هرمزگان به بازار داخل و خارج عرضه شده است.مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به نقش فولاد هرمزگان در امر اشتغال‌زایی، تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت را ۱۵۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: در این شرکت بیش از ۲ هزار نفر نیز در قالب شرکت‌های پیمانکاری مشغول کارند.

ایران خودرو دیزل با نماد خاور

در مراسمی با حضور وزير بهداشت و معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: آمبولانس های پيشرفته ايران خودرو ديزل به ناوگان وزارت بهداشت پيوست .

به منظور نوسازی ناوگان اورژانس كشور، درمراسمی با حضور وزير بهداشت، مديران عامل ايران خودرو،ايران خودرو ديزل وجمعی از مديران ارشد اين گروه صنعتی ، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان وزارت بهداشت تحويل داده شد. در اين مراسم که صالحی نيا معاون امور صنايع و قناتی مدير کل صنايع خودرو و نيرو محرکه وزارت صنايع، معدن و تجارت حضور داشتند ۳۰۰ دستگاه آمبولانس اسپرينتر ۳۱۵ به صورت تجهيز شده توسط شركت ايران خودرو ديزل در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت. اين آمبولانس‌ها بر پايه خودرو ون اسپيرنتر ۳۱۵ ديزلی مرسدس بنز با موتور OM651 DE 22LA و قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گيربكس دستی ۱+۶ دنده، توليد شده اند. از جمله امکانات فنی آنها میتوان به فرمان هيدروليک با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم ترمز هيدروليک و سيستم‌هاي کمکي ABS، ASR، EBD،ESP اشاره کرد. شيشه‌بالابر برقي، صندلی قابل تنظيم راننده و کمک‌راننده، چراغ مه‌شکن، گرمکن شيشه درب‌های عقب و شيشه جلو، قفل مرکزی، فيلتر جداکننده آب و گازوئيل، کروز کنترل، بخاري درجا آب گرم، چراغ Day Light و دو درب کشويی در طرفين از جمله ديگر امکانات اين محصول است که میتواند به‌عنوان خودروی آمبولانس كلاس B بخشی از نياز کشور را برطرف کند.شرکت معتبر Gifa فرانسه به عنوان كاربری ساز آمبولانس در تجهيز و تبديل اين خودروها مشاركت داشته است. در اين آمبولانس‌ها از پيشرفته‌ترين تجهيزات استفاده شده كه شامل زيرسازی قوی و عايق‌کاری و کف‌سازی يکپارچه مقاوم در برابر سايش، ديوار جداکننده به همراه پنجره و پرده، کابينتPVC با شيشه‌های تلقی شفاف، نيمکت کامل صندوق‌شونده، صندلی پرستار، برانکارد اصلی POWER Assisted، ونتيلاتور است. همچنين اين آمبولانس ها به دستگاه DC شوک، ۶ عدد خروجي ۲۲۰ ولت و ۱۲ ولت، کيف احياء، ساکشن پرتابل، دو سيلندر اکسيژن مجهز به مانيتور، پانل محافظ الکتريکی، کپسول آتش‌نشانی، هواکش سقفی، سيستم گرمايش و سرمايش، آويز سِرُم، آژير و ميکروفن، نمايشگر و تنظيم كننده دمای کابين بيمار، Base Support الکترو پنوماتيک تجهيز شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها