مکس بورس اخبار موثر سیاسی و اقتصادی روز - مکس بورس

در روز گذشته شاهد اظهارات مختلفی در خصوص پیشنهاد مذاکره مستقیم  ایران و آمریکا بودیم که در بخش اخبار با هم  نگاهی بر اخبار موثر سیاسی و اقتصادی میکنیم.

-مقامات ارشد ایرانی و فرماندهان نظامی روز سه شنبه پیشنهاد مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بدون پیش شرطی را بعنوان بی ارزش و رویا  رد کردند و گفتند که سخنان وی با اقدام او در مورد تجدیدنظر تحریم ها علیه تهران مخالف است. روز گذشته  اظهارات مایک پامپئو در یک مصاحبه برای مذاکره پیش شرط گذاشت  ترامپ،دیروز از تمایل خود برای دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری ایران خبر داداما پامپئو ساعتی بعد، همانند گذشته که شروطی ۱۲گانه را برای ایران لیست کرده بود به شبکه سی ان بی سی گفت؛ ما قبلا هم گفتیم، رئیس جمهور میخواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانیها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند، و اینکه می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس جمهور همانطور که گفت آماده است بنشیند و با ایرانیان مذاکره کند.

-حمیدابوطالبی در توییتر خود به اظهارات رئیس جمهور امریکا در باره آمادگی بدون پیش شرط برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و نیز سخنان وزیرخارجه این کشور پاسخ دادمشاور سیاسی رئیس جمهور کشورمان در حساب توییتر خود نوشت:احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت ها و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است؛ گفتگوی تلفنی روسای جمهور دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲،بر این باور استواربود که می توان با التزام به ابزار گفتگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت.

-محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در توییتر خود نوشته است که ایران و آمریکا دو سال گفت‌وگو کردند. ما با اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی، روسیه و چین موفق به ایجاد یک توافق چندجانبه موسوم به برجام- شدیم. این توافق، کارساز بوده است. آمریکا تنها می‌تواند خودش را بابت خروج از این توافق و ترک میز مذاکره مقصر بداند. تهدید، تحریم و تردستی‌های تبلیغاتی موثر واقع نخواهند شد.

-حجت الاسلام ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد. اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش بینی هم می شد و می شود ، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است. ترامپ اول با توپ پر می آید، اگر مقابلش مرعوب شود و جا بزند، ادامه می دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می شود و سناریوی بعدی را پیدا می کند. ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بی خود کرده است؛ باید تامل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست کند. نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم. باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود.

-دانشمند عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره احتمال ایجاد تغییر در بازار پرنوسان ارز، طلا و… گفت:‌ بستگی به تصمیمات دولت دارد، ولی حتما دولت می‌خواهد ثبات را به اقتصاد بازگرداند و به‌دنبال انجام کارها در ثبات و آرامش است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نظام شناور ارزی در وضعیت فعلی بازار باتوجه به نوسانات ارزی که وجود دارد بدون شک امکانپذیر نیست و پیامدهای مثبتی را برای شرایط اقتصادی کشور درپی نخواهد داشت.

-دانشمند عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره احتمال ایجاد تغییر در بازار پرنوسان ارز، طلا و… گفت:‌ بستگی به تصمیمات دولت دارد، ولی حتما دولت می‌خواهد ثبات را به اقتصاد بازگرداند و به‌دنبال انجام کارها در ثبات و آرامش است.

روحانی با استعفای نوبخت از سخنگویی دولت موافقت کرد.

شایعه بورسی  :شنیده شده که خریدار بلوک ۱۶ درصدی تاپیکو در روز ۲۴ مردادماه سال جاری , هلدینگ خلیج فارس میباشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها